Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Bouw de derde broeltoren terug op!

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Paul D. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Paul D.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Kortrijk
Vorig jaar vonden archeologen bij opgravingen aan het voormalige Broelhotel in Kortrijk de zogenaamde Trompetterstoren. Dat is een wachttoren die deel uitmaakt van de stadsmuur van Kortrijk en wordt in de volksmond de derde Broeltoren genoemd. Zowel de archeologen als vele Kortrijkzanen vonden dit een topvondst en zijn dan ook massaal gaan kijken naar deze archeologische site. Er was dan ook enige hoop dat deze vondst op de 1 of andere manier zou bewaard kunnen blijven.
Deze hoop was/is helaas van korte duur en vele Kortijkzanen waren dan ook onthutst om te zien dat de hele site is platgegooid.
Een open lucht museum op de huidige locatie zou een ongelooflijk culturele uitstraling zijn voor de stad.
De broeltorens blijven toch het belangrijkste imago van Kortrijk en het zou jammer zijn om deze ‘derde’ broeltoren definitief in de dieperik te zien verdwijnen.
Bouw dit terug op , het is een verrijking voor de Kortrijkse cultuur!
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.