Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Vlaanderen: 6 miljoen bomen

Aan de voorzitters van de verkozen Vlaamse partijen:

Vul je e-mailadres in:
Sorry, maar om petities van Avaaz te kunnen ondertekenen is javascript nodig. Stel Javascript daarom in en probeer het nog een keer. (Hier vind je tips over hoe je javascript kunt instellen)
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Aan de voorzitters van de verkozen Vlaamse partijen:
"In juli werd in Vlaanderen voor het eerst ‘code rood’ afgekondigd wegens de hitte. Zware hittegolven eisen slachtoffers, en om Vlamingen ertegen te beschermen, is er dringend meer groen nodig. Wij, burgers van Vlaanderen, roepen u met aandrang op om minstens 6 miljoen nieuwe bomen te planten -- een boom voor elke Vlaming; om het bestaande groen beter te beschermen; en de overige nodige maatregelen te treffen voor een groener en langdurig leefbaar Vlaanderen in de strijd tegen de opwarming van de aarde."
Meer informatie:

In juli was het kokendheet in Vlaanderen. En dat is helaas geen goed nieuws. Zware hittegolven veroorzaken meer slachtoffers dan het Belgische wegverkeer en het kan nog veel erger worden tenzij we nu actie ondernemen. Eén simpele maatregel biedt verkoeling en kan ons tijdens hittegolven beschermen.

Meer bomen en groen! Volgens experts is er nood aan minstens zes miljoen nieuwe bomen in combinatie met een betere bescherming van het bestaande groen om de ecologische situatie rooskleuriger te maken en Vlaanderen leefbaar te houden.

De voorzitters van de verkozen partijen onderhandelen momenteel over de prioriteiten van de volgende Vlaamse regering. Dit is het moment om hen te tonen dat de Vlamingen meer groen op het prioriteitenlijstje willen! Voeg nu je naam toe en deel deze petitie, voordat we onze stemmen aan de onderhandelaars overhandigen.
Geplaatst: 29 juli 2019

Vertel het verder

Klik om de tekst te kopiëren: