Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
6 miljoen bomen in Vlaanderen!

Aan de voorzitters van de verkozen Vlaamse partijen:

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Aan de voorzitters van de verkozen Vlaamse partijen:
"In juli werd in Vlaanderen voor het eerst ‘code rood’ afgekondigd wegens de hitte. Zware hittegolven eisen slachtoffers, en om Vlamingen ertegen te beschermen, is er dringend meer groen nodig. Wij, burgers van Vlaanderen, roepen u met aandrang op om minimaal 6 miljoen nieuwe bomen te planten -- een boom voor elke Vlaming; om het bestaande groen beter te beschermen; en de overige nodige maatregelen te treffen voor een groener en langdurig leefbaar Vlaanderen in de strijd tegen de opwarming van de aarde."
Meer informatie:

In juli was het warm in Vlaanderen. Héél warm. En dat is helaas geen goed nieuws. Zware hittegolven veroorzaken meer slachtoffers dan het Belgische wegverkeer. Maar er is één simpele maatregel die verkoeling biedt en ons tijdens hittegolven kan beschermen: meer bomen en groen!

Volgens experts is er nood aan minstens zes miljoen nieuwe bomen in combinatie met een betere bescherming van het bestaande groen om de ecologische situatie rooskleuriger te maken en Vlaanderen leefbaar te houden.

De voorzitters van de verkozen partijen onderhandelen momenteel over de volgende Vlaamse regering en zij kunnen meer groen een prioriteit maken in hun regeerakkoord! Ze zullen geen actie ondernemen tenzij wij hen NU het vuur aan de schenen leggen. Laten we hun onderhandelingstafel overspoelen met onze stemmen, zodat ze weten dat hun kiezers een groener Vlaanderen willen.

Teken deze dringende petitie en deel ze met iedereen.
Geplaatst:

Vertel het verder