Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Stop deze hel op aarde

Onderteken de petitie aan alle WK 2018 leiders en teams:

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Onderteken de petitie aan alle WK 2018 leiders en teams:
"Wij, burgers van over de hele wereld, roepen jullie op niet naar het WK voetbal in Rusland te gaan tenzij Rusland stopt met het bombarderen van kinderen in Syrië. Geen enkel land, team of speler mag dit geweld door de vingers zien door de Russische regering te prijzen tijdens het WK. Wij roepen jullie op ervoor te zorgen dat sport wordt ingezet voor vrede, en niet om oorlog te sponsoren."
Meer informatie:

Syrië is al 7 jaar lang een hel op aarde.

De manier waarop president Assad zijn eigen mensen uitroeit is huiveringwekkend: hij omsingelt dorpen, blokkeert alle toegang tot voedsel en medicijnen en bombardeert onschuldige gezinnen met chemische wapens. 400.000 mensen lieten het leven -- en Assad is zojuist een nieuw offensief begonnen.

Er is één reden waarom Assad met deze verwoesting door kan gaan: Rusland. Maar nu is er iets dat Rusland wellicht belangrijker vindt dan Syrië: het WK voetbal dat het dit jaar organiseert.

De Britse premier heeft al aangekondigd dat geen van haar ministers naar het WK zal gaan, en Australië, Japan en Polen gaan dit voorbeeld misschien volgen. Duitsland overweegt een boycot. Dat is groot nieuws! Als we meer overheden en spelers kunnen overtuigen om deze #cupofshame te dwarsbomen zou Rusland, om het WK te redden, de bombardementen kunnen stoppen.
Geplaatst:

Vertel het verder