Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

ITU: Handen af van ons internet

Aan de ITU en alle landen bij de Wereld Conferentie voor Internationale Telecommunicatie (WCIT) in Dubai:

Als burgers en internetgebruikers van over de hele wereld, roepen wij u op om elke aanpassing van de bestaande internetregelgeving te verwerpen indien deze leidt tot een afbreuk aan het vrije en open karakter van het internet, of deze regeringen en instanties de mogelijkheid geeft om inbreuk te doen op de rechten van internetgebruikers op het gebied van vrije meningsuiting, toegang tot informatie of privacy. Wij eisen ook dat voorgestelde veranderingen van de huidige internetregelgeving in het publieke debat besproken kunnen worden en onderworpen worden aan de input en goedkeuring van burgers.

Vul je e-mailadres in:
Sorry, maar om petities van Avaaz te kunnen ondertekenen is javascript nodig. Stel Javascript daarom in en probeer het nog een keer. (Hier vind je tips over hoe je javascript kunt instellen)
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Op dit moment, tijdens een vergadering in Dubai, proberen autoritaire regimes volledige overheidscontrole over het internet vast te leggen in een nieuw mondiaal verdrag. Als zij slagen, wordt het internet minder toegankelijk, duurder en langzamer. Wij hebben nog maar een paar dagen om hen tegen te houden.

Het internet is altijd een toonaangevend voorbeeld geweest van de kracht van mensen -- met ongekende mogelijkheden om ons te verbinden, onszelf uit te spreken en druk uit te voeren op leiders. Dit komt vooral doordat het beheer ligt bij de gebruikers en non-profit organisaties en juist niet bij regeringen. Maar nu proberen landen zoals Rusland, China en de Verenigde Arabische Emiraten een belangrijk telecommunicatie verdrag, het ITR, te herzien en het internet onder hun controle te krijgen. Het web dient dan de belangen van regeringen en niet die van ons, de gebruikers. Tim Berners Lee, een van de grondleggers van internet, waarschuwt voor de toenemende online censuur en inbreuk op onze privacy. Als wij nu in het geweer komen met een massale petitie verheffen wij de stemmen van landen die dit machtsmisbruik bestrijden.

Wij hebben al eerder zulke aanvallen tegengehouden en we kunnen dit nogmaals doen. De golf van oppositie tegen een nieuw ITR groeit. Teken de oproep aan overheden om met hun handen van ons internet af te blijven. Stuur deze e-mail door naar iedereen die je kent. Als wij 1 miljoen handtekeningen hebben dan wordt de petitie direct aangeboden aan de aanwezige delegaties.

Geplaatst: 10 december 2012

Vertel het verder

Klik om de tekst te kopiëren: