Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

EU: Verbied Bijengif

Aan EU beleidsmakers:

Wij roepen u op om onmiddellijk het gebruik van neonicotinoïden pesticiden te verbieden. De gigantische sterfte van bijenkolonies kan onze gehele voedselketen in gevaar brengen. Als u nu voorzichtig te werk gaat dan kunnen wij bijen van uitsterven behoeden.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

EU: Verbied Bijengif

In alle stilte sterven er miljarden bijen, waardoor onze gewassen en voedsel in gevaar komen. Binnen een paar uur kan de Europese Unie de meest giftige pesticiden in de ban doen en de weg vrijmaken voor een wereldwijd verbod dat de bijen voor uitsterven behoedt.

Vier Europese landen hebben een verbod op deze giftige stoffen ingesteld en sommige bijenpopulaties laten alweer een goed herstel zien. Enkele dagen geleden meldde de Europese voedselveiligheid waakhond voor het eerst dat specifieke pesticiden dodelijk zijn voor bijen. Nu roepen juridische experts en Europese politici om een acuut verbod. Maar Bayer en andere grote pesticideproducenten doen er alles aan om op de markt te blijven. Als wij een zwerm van publieke verontwaardiging creëren, dan kunnen wij de Europese Commissie bewegen milieu en gezondheid zwaarder te laten wegen dan de winst van enkele bedrijven.

Wij weten dat onze stem telt! Vorig jaar zorgde een petitie met meer dan 1,2 miljoen ondertekenaars voor de openstelling van het formele consultatieproces over pesticiden in Amerika. Als wij nu het aantal van 2 miljoen bereiken, dan kunnen wij de EU ertoe bewegen om deze giffen te verbieden en de weg vrij te maken voor een wereldwijd verbod. Teken deze petitie en stuur deze naar iedereen door – Avaaz en Europarlementariërs zullen de boodschap doorgeven aan het begin van de belangrijke bijeenkomsten deze week in Brussel.

Geplaatst:

Vertel het verder

Klik om de tekst te kopiëren: