Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het

Tijd voor belastinggerechtigheid

Aan de Britse minister George Obsorne, Amerikaanse kandidaat-minister van Justitie Loretta Lynch, ministers van financiën en aanklagers:

Bewijs dat over de hele wereld werd gepubliceerd laat zien hoe HSBC criminelen en de superrijken hielp om hun geld te verbergen en belasting te ontduiken. Ze lieten de rest van ons opdraaien voor de betaling van overheidsdiensten. Wij eisen dat u een onderzoek instelt naar de bankiers die de belastingontduiking mogelijk maakten en hun klanten die hun rijkdom op onze kosten uitbreidden. Wij eisen dat u ze vervolgt en dat onze belastingwetgeving wordt verscherpt om te voorkomen dat dit opnieuw gebeurt.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Tijd voor belastinggerechtigheid
HSBC is zojuist op heterdaad betrapt bij het assisteren van een aantal van 's werelds allerrijksten om belasting te ontduiken! Wij zouden hiervoor worden opgesloten, maar de regeringen behandelen deze invloedrijke mensen alsof ze te groot zijn om naar de gevangenis te sturen. Laten we ze bewijzen dat dit niet zo is.

Onze regeringen verliezen jaarlijks meer dan $3 triljoen dankzij de belastingontduiking van deze superrijken – dat is meer dan genoeg om een einde te maken aan de extreme armoede in de wereld! Dit lek is het grootste lek uit de geschiedenis van de banken – als we er nu geen gebruik van maken om aan te zetten tot gerechtelijke vervolging, is onze kans misschien wel voorgoed verkeken.

Osborne, minister van financiën van het Verenigd Koninkrijk, maakt zich op voor de naderende verkiezingen, terwijl Lynch, de Amerikaanse minister van Justitie, wacht tot haar benoeming wordt bevestigd. Beiden voelen momenteel de druk van het publiek, en dus zou onze enorme oproep, overgebracht via advertenties en wetgevers, hen wel eens kunnen aanzetten tot onderzoek, vervolging en het sturen van een krachtige boodschap aan de belastingontduikende elite: niemand is te groot voor de gevangenis!

Vertel het verder