Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het

Wereld aan Dilma: Red het Amazonewoud

Aan president Dilma Rousseff:

Wij roepen u op tot onmiddellijke actie om de kostbare Braziliaanse bossen te redden. We vragen u uw veto uit te spreken tegen wijzigingen in de boswet. Ook dringen we er op aan toekomstige moorden op milieuactivisten te voorkomen door een strenger optreden tegen illegale houthakkers en een verbeterde bescherming van mensen die risico lopen op geweld of moord. De wereld heeft Brazilië nodig als internationale leider in natuurbehoud. Door uw vastberaden optreden nu wordt de planeet behouden voor toekomstige generaties.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.
Wereld aan Dilma: Red het Amazonewoud

De Amazone loopt ernstig gevaar. Brazilië staat op het punt om de wetgeving die de bossen beschermt uit te hollen. Als we nu geen actie ondernemen, worden uitgestrekte gebieden van de ‘longen’ van onze planeet blootgesteld aan verwoestende kaalkap.

Het besluit heeft woede en protesten door het hele land veroorzaakt, en de spanning neemt toe. In een poging om critici de mond te snoeren, hebben gewapende misdadigers (ogenschijnlijk ingehuurd door houthakkers) milieuactivisten om het leven gebracht. Maar we vechten terug - over drie dagen eisen dappere inheemse volken actie door omvangrijke protestmarsen door heel Brazilië te leiden. En betrouwbare bronnen zeggen dat president Dilma een veto overweegt.

79 % van de Brazilianen steunt een veto tegen het aanpassen van de wetgeving, en interne druk zet Dilma's regering ertoe dit te steunen. Maar om Dilma werkelijk te overtuigen moeten we ons wereldwijd solidair tonen met de Brazilianen. Onze globale petitie zal duidelijk te zien zijn op spandoeken van de protestmarsen voor het behoud van de Amazone. We gaan voor een miljoen handtekeningen om DE AMAZONE TE REDDEN! Teken de petitie hieronder en deel deze met zoveel mogelijk anderen.
Geplaatst:

Vertel het verder