Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het

TPP: Stop de monster overname van onze democratie

Aan alle overheden die actief zijn bij de onderhandelingen voor de Trans-Pacific Partnership Agreement :

Als ongeruste wereldburgers roepen wij u op om de onderhandelingen over de TPP transparant te maken, en om alle plannen te verwerpen die de macht van onze overheden beperkt om bedrijven te reguleren in het publieke belang. De TPP is een gevaar voor de democratie en ondermijnt nationale soevereiniteit, de rechten van arbeiders, milieu regulering en de internet vrijheid. Wij roepen u dan ook dringend op deze monsterovername door het bedrijfsleven van onze democratie in de kiem te smoren.

Al lid van Avaaz?
Vul dan je emailadres in en klik op "Teken".
Is dit je eerste kennismaking? Vul dan de onderstaande gegevens in.
Door in actie te komen ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Er beginnen details uit te lekken over een geheime machtsgreep van gigantische proporties. De deal dreigt alles waar wij voor staan, van een vrij internet tot gezondheidzorg en milieu bescherming, op de schop te gooien. Wij hebben slechts 24 uur om het tegen te houden.

De afgelopen jaren hebben corporaties in het grootste geheim zitten broeden op een nieuw plan om hun zakken te vullen. De grote tabaks-, olie- en medicijn corporaties, maar ook Walmart en zo’n 600 bedrijfslobbyisten hebben samen dit masterplot tegen onze democratieën gesmeed. Zij hebben dit plan dat anti-rook wetgeving, het vrijgeven van betaalbare medicijnen en het garanderen van een vrij internet onder druk zet, zelfs geheim weten te houden van onze eigen volksvertegenwoordigingen.

Als wij bureaucraten en grote corporaties nu afschrikken van het tekenen van deze deal door wereldwijd met een miljoen man sterk onze verontwaardiging te laten horen, kunnen wij de deal nog wegvagen voordat de inkt over 24 uur droog is. Teken hieronder en stuur dit door aan iedereen die je kent. Avaaz zal dan de petitie teller levensgroot op de muur van de conferentiezaal projecteren, zodat de onderhandelaars hun plannen onder druk van een wereldwijd front van verontwaardigde burgers met hun eigen ogen kunnen zien ploffen.

Geplaatst: 12 september 2012

Vertel het verder

Klik om de tekst te kopiëren: