Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het

Geen steenkool -- Red de laatste tijgers!

Aan JPMorgan Chase, Deutsche Bank, Crédit Agricole, Allianz, Exim Bank of India en alle anderen die financieel gelieerd zijn aan de kolencentrale naast de Sundarbans:

Wij, bezorgde burgers van over de hele wereld, doen een beroep op u om financiële en andere acties die de kolencentrale in Rampal mogelijk maken te staken. De UNESCO en onafhankelijke experts zeggen dat het project grote schade zal toebrengen aan de Sundarbans, werelderfgoed en leefgebied van de bedreigde Bengaalse tijger en vele ander diersoorten. Een bedreiging voor dit bos is een bedreiging voor de biodiversiteit op aarde. Wij doen een beroep op u om de afspraken die u maakte over duurzaamheid en milieubescherming na te komen.

Vul je e-mailadres in:
Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.

Laatste tekenaars petitie

Geen steenkool -- Red de laatste tijgers!

Banken proberen miljoenen los te krijgen voor een nog te bouwen kolencentrale, die precies naast een gigantisch natuurgebied moet komen, het leefgebied van sommige van de laatste Bengaalse tijgers. Een typisch voorbeeld van de ontkoppeling van mens en natuur en de doorgeslagen hebzucht van grote bedrijven. Maar wij kunnen het tegenhouden.

Nadat een VN-rapport gehakt maakte van het project gingen wij rechtstreeks naar de grote, internationale banken. Deze beraden zich op vervolgstappen en willen voorkomen dat hun namen genoemd worden in een wereldwijd schandaal. Als wij druk zetten op JPMorgan, Crédit Agricole, Deutsche bank en andere grote banken, kunnen we het project zodanig besmeuren dat ze er voorgoed bij weglopen.

Zowel JPMorgan als Crédit Agricole zijn eerder gestopt met soortgelijke projecten. Laten wij, met een enorme, wereldwijde oproep, hun CEO’s overtuigen dat nu ook te doen.

Klik hier vooor meer informatie.

Vertel het verder