Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Directie Et buut, directie Et Nabuut: Verzoek duidelijkheid stoppen Et Nabuut

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Angèle, D. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Angèle, D.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Directie Et buut, directie Et Nabuut
Veel ouders hebben gekozen voor Et Buut onder andere vanwege de fantastische buitenschoolse opvang Et Nabuut. Nu wordt de stop van deze opvang aangekondigd, een beslissing met grote gevolgen. Graag willen de ouders en leerlingen duidelijkheid omtrent deze bepalende beslissing met als doel behoud van flexibele opvang Et Nabuut. Om die reden hebben wij deze brief opgesteld:

Betreft: verzoek duidelijkheid omtrent stoppen et Nabuut n.a.v. bericht van 13 november 2018

Zaandam, 13 november 2018

Geachte mevrouw van Duinen, Beste Erik,

In uw mail van 13 november jl. meldt u dat naar aanleiding van een beslissing van ‘het schoolbestuur van OBS Et Buut, Zaan Primair’ et Nabuut stopt en door een andere organisatie zal worden overgenomen. U geeft aan dat daarmee een einde komt aan ‘opvang volgens de stichting et Nabuut: flexibel, altijd plaats en alleen betalen wat er afgenomen is.’ Het kan zijn dat wij eerdere communicatie hierover hebben gemist maar voor ons is deze informatie nieuw.
Naar aanleiding van deze mail hebben wij als ouders, een aantal vragen:
1. Waarom stopt Zaan Primair met et Nabuut?
a. Heeft dit een financiële component?
b. Heeft dit te maken met de nieuwe school en het Integraal Kind Centrum samen met de Westerkim?
c. Heeft de toenemende invloed van de gemeente op de workshops te maken met dit besluit?
2. Is over deze beslissing gesproken met de medezeggenschapsraad van Et Buut?
3. Is over het (mogelijke) stoppen van et Nabuut al eerder gecommuniceerd? Zo ja, wanneer?
4. Zijn er andere mogelijkheden besproken ten aanzien van het voortbestaan van et Nabuut zoals het verhogen van drempelbedragen bijv., of et Nabuut ook aanbieden aan de Westerkim?
5. Heeft het vertrek van Eric Hoorn uit de stichting et Nabuut iets te maken met dit besluit?
6. Er staat ‘een beslissing van het schoolbestuur van OBS et Buut, Zaan Primair’. Betekent dit dat deze beslissing niet is gedragen door het dagelijks bestuur van Et Buut en is verordonneerd door Zaan Primair?
7. Er komt ‘een einde aan de flexibele opvang…’. Is er inzicht op welke manier de voorwaarden van kinderopvang verschillen? Wat betekenen deze veranderingen concreet voor afnemers van et Nabuut, m.a.w.: aan welke contractvoorwaarden moeten zij zich binden? Zoals voor wat betreft het afnemen per kwartier, termijn van opgeven, vakantieperiodes ed.
8. Een van de redenen voor ouders om te kiezen voor Et Buut, is de flexibele opvang en de opvang in school. Weet Zaan Primair dit?
9. Waar gaat de opvang plaats vinden? Blijft dit op school of wordt het een externe locatie?
10. Op de site van Zaan Primair (https://www.zaanprimair.nl/bso-veelgestelde-vragen/) staat dat voor sommige scholen zoals het Et Buut een uitzondering wordt gemaakt. Hoe komt het dat Et Buut eerder wel buiten deze regeling kon vallen en nu niet meer?
11. Wat raad u ouders, die het niet eens zijn met deze beslissing, aan om te doen?
Graag ontvangen wij binnen de termijn van 2 weken na dagtekening van deze brief een reactie op bovenstaande vragen om op basis daarvan verder richting te bepalen.
Namens de afnemers van de Naschoolse opvang et Nabuut,

Angèle Kuijs, Nienke Aussems en Dorien van Wijngaarden.

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.