Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Voor Gelijke Sanitaire Rechten  tussen vrouwen & mannen: Tegen Sanitair Seksisme

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Baharak B. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Baharak B.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Zühal Demir, staatssecretaris voor Gelijke Kansen, Grootstedenbeleid, etc., ühal Demir, staatssecretaris voor Gelijke Kansen, Grootstedenbeleid, etc.
Petitie&colon PISS OFF
(Pee Intervention Sanitary Squad&colon One Feminist Front )

De ondertekenaars van deze petitie, verzoeken de staatssecretaris voor Armoedebestrijding, Gelijke Kansen, Personen met een beperking, Grootstedenbeleid en Wetenschapsbeleid, Zühal Demir om in het kader van haar bevoegdheden en conform het beleidsnota van Gelijke Kansen 2014‐2019 de nodige maatregelen treft om een einde te stellen aan het eeuwen oude sanitair seksisme in Vlaanderen. Als coördinator bevoegd voor het afstemming tussen de transversale beleidsprocessen vanuit diverse beleidsdomeinen, eisen de ondertekenaar dat de staatssecretaris&colon

A) haar collega’s in de Vlaamse Regering stimuleert tot het integreren van gelijke sanitaire rechten voor iedereen want een gebrek daaraan is een aanslag op de bewegingsvrijheid, op de gezondheid en op de eigenwaarde van vrouwen, mannen, transpersonen en mensen in een rolstoel.

B) na de erkenning van de volgende vijf stellingen (1&equals>5), concrete actieplannen opstelt waarbij iedere bevoegde minister binnen eigen bevoegdheden verantwoordelijk is voor de realisatie van de vastgelegde actieplannen voor gelijke sanitaire rechten.
  1. er fundamentele ongelijke behandeling is op sanitair vlak tussen vrouwen en mannen. Door het gebrek aan wetgeving over het voorzien van publiek sanitair in stedelijke omgevingen, plaatsen talrijke gemeenten en steden in Vlaanderen/België gratis plaszuilen voor mannen om zo de overlast in de stedelijke context veroorzaakt door wildplassen, te voorkomen. Voor vrouwen wordt er niets voorzien.
  2. wildplassen geen mannenzaak is maar ook vrouwen wildplassen bij gebrek aan veilig, proper, gratis en onbeperkt toegankelijk sanitair.
  3. het plaatsen van alleenstaande urinoirs , zonder evenwaardige sanitaire voorziening voor vrouwen te voorzien een ongelijke behandeling van vrouwen en mannen inhoudt en daarom een schending is van het gelijkheidsbeginsel .
  4. unisekstoiletten voor iedereen, ook toegankelijk voor mensen in een rolstoel, onbeperkt open zijn, gratis en proper moeten zijn. De huidige sanitaire discriminatie t.a.v. vrouwen en mensen in een rolstoel moet op die manier opgeheven worden. Bovendien unisekstoiletten komen ook tegemoet aan specifieke behoeften van transpersonen .
  5. een ongelijk aanbod van sanitaire voorzieningen (indien gratis voor iedereen gratis/ indien betalend voor iedereen, iedereen betalend) dat louter gestoeld is op budgettaire en andere praktische bezwaren, de onvoorwaardelijke gelijke behandeling tussen vrouwen en mannen flagrant schendt.

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.