Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Meer uren voor beeld, woord, drama en muziek in onderwijs.

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Bram L. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Bram L.
heeft deze petitie aangemaakt voor
De onderwijskoepel, de Vlaamse Overheid en Vlaams minister voor onderwijs Ben Weyts.
In tijden van crisis waar eens te meer blijkt dat creativiteit en cultuur broodnodig zijn om door de malaise te geraken, beslissen de onderwijskoepels om het urenpakket van culturele en creatieve vakken in de 2de en 3de graad niet op te nemen in het verplicht curriculum, maar te verwerken in het vak MEAV (Maatschappelijke, Economische en Artistieke Vorming). De vakken MO, PO en Esthetica blijven daarnaast bestaan in het complementaire (niet verplichte) deel van het curriculum. Het gevaar bestaat nu dat schoolbesturen zullen beslissen om dit complementaire deel op te vullen met ICT of Duits, aangezien MEAV verplicht is en zo reeds theoretisch de eindtermen behaald kunnen worden.

Deze visie staat haaks op wat de maatschappij nodig heeft en zal de studenten enkel armer maken. Onze jongeren leren net tijdens deze creatieve vakken om kritisch en creatief te denken, een gefundeerde mening te vormen, hun talenten te ontdekken en respectvol om te gaan met andere meningen. En daar hebben ze meer voor nodig dan het beperkt aantal uren die men in MEAV hiervoor voorziet.

Daarom roepen we de Vlaamse minister van onderwijs, de hele Vlaamse regering en de bevoegde onderwijskoepels op om net meer te investeren in cultuur en creatieve vakken op school en hiervoor in dialoog te treden om samen met ons de mogelijkheden tot implementatie van extra uren te bespreken.

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.