Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Overwinning
Extra belastingen definitief afgeschaft! Dank u wel iedereen voor de steun!

Overwinning
1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Volkert L. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Volkert L.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Gemeente Anzegem
Omstreden gezinsbelasting verdwijnt:
Door minder uit te geven en door financiële meevallers kan Anzegem de omstreden gezins- en bedrijfsbelasting afschafffen. In de plaats komt er een verhoging van de opcentiemen van de onroerende voorheffing met 50 punten. “Dat kost 91 procent van de Anzegemnaren minder dan 27,5 euro per jaar”, zegt het schepencollege. Tijdens de volgende gemeenteraad staat de aanpassing van het meerjarenplan op de agenda.

Onder het plan "Anzegem Morgen" besliste de gemeenteraad om een EXTRA gezinsbelasting te heffen, samen met een extra ondernemingsbelasting.

De bedragen lopen op van 75 euro per jaar voor een alleenstaande, tot 150 euro voor een gezin. Voor ondernemers komt er nog eens 100 euro bovenop. Dit wordt berekend voor de komende 5 jaren (dus 6 keer geïnd).

In het licht van de huidige Corona pandemie, werd tot 6-maal toe gevraagd om deze extra gezinsbelasting voor 2020 kwijt te schelden. Helaas heeft de Gemeenteraad op 16/12/2020 nogmaals dit verzoek geweigerd en volgt er begin 2021 nog een aanslagbiljet. Als we nu deze betaling niet massaal weigeren, volgt er in juni 2021 nogmaals een aanslagbiljet voor hetzelfde bedrag. Een 'cadeau' die velen onder ons als kiespijn kunnen missen.

Steun deze petitie door massaal bezwaar in te dienen tegen deze maatregel en deze gezinsbelasting massaal niet te betalen. Enkel zo staan we samen sterk en kunnen we druk uitoefenen om deze maatregel te herbekijken.

Binnenkort delen we een voorbeeldbrief en het stappenplan om bezwaar in te dienen.

Alvast bedankt voor jullie steun!
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.