Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
------ Geen toeristisch complex in D'Hoppe ------ Pas de complexe touristique à La Houppe

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Steve S. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Steve S.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Gemeente Flobecq // Commune de Flobecq
Nl
In het D’hoppebos staat een grootschalig, toeristisch complex op stapel: een dierenpark van 26 hectare met 22 chalets, waterpartijen, vogelweides, spelzones, een kiosk en parkeergelegenheid voor 410 wagens. Eerste fase in dit project is een site voor wolventoerisme: chalets en wolven in gevangenschap.

Deze vorm van grootschalig, uitgebaat toerisme met een grote toestroom is niet op zijn plaats in het charmante D’Hoppe dat vooral vanwege de prachtige bossen door wandelaars en fietsers wordt bezocht. Dit opzichtige en lawaaierige project zal naast een grote visuele impact ook negatieve impact hebben op de rust en de biodiversiteit in de ruimere omgeving. Bovendien blijft een aanzienlijk deel van het bos ontoegankelijk voor het publiek ten voordele van het persoonlijk gewin van de uitbater.

Deze heeft op dezelfde locatie (gelegen in de als Natura 2000 gebied beschermde bossengordel van het Brakelbos, het Pottelbergbos en het D’hoppebos, deel van het natuurgebied Pays des Collines, Wallonie Picarde) jarenlang zavel ontgind en afval gestort. Na een lange strijd werd hij in 2005 verplicht de zavelputten te sluiten en het stort te saneren. Ondanks de talrijke processen is de bodem waar dit project voor ontwikkeld wordt nooit gesaneerd en zijn de door Europa opgelegde boetes nooit betaald.

Trekt u dit project in twijfel: teken dan deze petitie of dien tot 2 april bezwaarschrift in op het gemeentehuis van Flobecq, waar ook de aanvraag voor het openbaar onderzoek ter inzage ligt.

Meer informatie vindt u op:

Fr
Un complexe touristique de grande envergure est en préparation dans le bois de La Houppe:un parc animalier de 26 hectares avec 22 chalets, des plans d’eau, des pâturages pour oiseaux, des aires de jeux, un kiosque et un parking pour 410 voitures. La première phase de ce projet est un site de tourisme: chalets et loups en captivité.

Cette forme de tourisme à grande échelle avec un afflux important est hors de propos dans la région charmante de La Houppe, qui est principalement visitée par les randonneurs et les cyclistes en raison des belles forêts. Ce projet spectaculaire et bruyant aura un grand impact visuel et un impact négatif sur la tranquillité et la biodiversité de l'environnement au sens large. De plus, une partie importante de la forêt restera inaccessible au public au profit du gain personnel du propriétaire.

Pendant des années celui ci a extrait de l'argile et déversé des déchets. au même endroit (situé dans la zone forestière du Brakelbos, du Pottelbergbos et du bois de La Houppe, protégée en tant que zone Natura 2000, faisant partie du Parc naturel du Pays des Collines, Wallonie Picarde). Après une longue bataille, il a été obligé en 2005 de fermer les fosses de sable et de nettoyer la décharge. Malgré les nombreux procès, le sol sur lequel ce projet sera développé n'a jamais été assaini et les amendes imposées par l'Europe n'ont jamais été payées.

Si vous remettez en question ce projet: signez cette pétition ou déposez un avis d'opposition à la mairie de Flobecq jusqu'au 2 avril, où le dossier d'enquête publique est également disponible pour consultation.

Plus d'informations peuvent être trouvées sur:
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.