Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Save the Maasvlakte, one of the best surfspots in the Netherlands.

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Patrick B. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Patrick B.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Gemeente Rotterdam, Rijkswaterstaat en Eneco
There are mature plans to realize a wind farm on Maasvlakte (MV) 2. The current plans have a significant impact on our beloved surf spot because some of the wind turbines will be placed in the line-up. A total of 22 wind turbines will be installed. Ten wind turbines will be placed on the hard coastal defense system (dike) and twelve on the soft coastal defense system (beach / tide line). The energy company Eneco will construct and operate this park on behalf of Rijkswaterstaat. Rijkswaterstaat is the executive agency of the Ministry of Infrastructure and Water Management.

We have started this petition because we, as recreationists of the area, feel that our interests have not been adequately considered during the development phase of the project. For example, the wind farm has a major impact on surfers and kite surfers, because twelve of the twenty-two wind turbines will be placed on the beach and in the tidal zone. Kite surfers will therefore no longer be allowed to kite surf along a large part of the Northwestern and West situated beach. Wave surfing is still allowed, but some of the wind turbines will be placed in the surf, and we believe that this will create a safety risk. This safety risk is currently not included in the Environmental Impact Assessment (EIA).

The safety risk for surfers can be easily mitigated by placing the wind turbines towards or on top of the dunes. We will file an objection to the current plans and we think we have a fair change that this objection may lead to adjustments of the plans. This petition is initiated by the HSA (Holland Surfing Association) together with and representing the whole Dutch surfing community. We will do our utmost best to influence the decision making process to maintain the high quality surf without the safety hazard of having wind turbines standing in the line-up.

Let your voice be heard, sign this petition to support our cause!

Op de Maasvlakte (MV) 2 zijn er vergaande plannen om een windpark te realiseren. Deze plannen hebben grote impact op onze geliefde surfspot omdat een deel van de windmolens in de line-up geplaatst worden. In totaal zullen er 22 windturbines geplaatst worden. Tien windturbines zullen er op de harde zeewering (dijk) worden geplaatst en twaalf op de zachte zeewering (strand/vloedlijn). In opdracht van Rijkswaterstaat zal Eneco dit park aanleggen en exploiteren.

Deze petitie is opgesteld omdat wij als recreanten van het gebied vinden dat onze belangen niet adequaat zijn meegenomen tijdens de ontwerpfase van het project. Zo heeft het windpark een grote impact op golfsurfers en kitesurfers omdat de 12 windturbines op de zachte zeewering op het strand en in de vloedlijn geplaatst worden. Kitesurfers zullen daardoor langs een groot gedeelte van het strand (NW (P6) en Westzijde (P5)) niet meer mogen kitesurfen. Golfsurfen mag nog wel, maar een deel van de windturbines zal in de branding komen te staan, en daardoor zal er ons inziens een veiligheidsrisico ontstaan. Dit veiligheidsrisico is momenteel niet in de Milieu Effect Rapportage (MER) opgenomen.

Wij zien graag dat de windturbines verplaatst worden richting hoger gelegen duin. Wij zij van mening dat wij een goede zienswijze kunnen indienen die mogelijk tot aanpassingen in de plannen. Deze petitie is opgesteld door de HSA (Holland Surfing Association) en zij zal samen met de golfsurf gemeenschap en andere recreanten van de MV2 er alles aan doen om de huidige situatie voor golfsurfers te behouden zodat er geen onveilige situatie kan ontstaan en de kwaliteit van de surf gewaarborgd blijft.

Laat ook je stem horen en onderteken daarom deze petitie!

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.