Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Betere verkeersveiligheid op de Bredeweg

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Angelique D. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Angelique D.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Gemeente Zuidplas en Waddinxveen
De Bredeweg in Moerkapelle/Zevenhuizen/Waddinxveen is een weg waar structureel veel te hard wordt gereden. Ondanks dat er veel voetgangers gebruik van maken heeft de Bredeweg ook geen stoep en moeten de voetgangers op het fietspad of de fietsstrook lopen.
De weg leent zich om veel te hard te rijden, ondanks dat de maximum snelheid 60km en binnen de bebouwde kom zelfs 50 km is. Auto's motoren en vrachtwagens gebruiken de Bredeweg regelmatig als racebaan.

Zaterdagmiddag 8 oktober heeft voor de zoveelste keer een ernstig ongeval plaatsgevonden op de Bredeweg waarbij een voetganger vol geschept is door een voorbijrazende auto. De automobilist is vervolgens doorgereden en de voetganger is met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. 5 Minuten voor dit ongeluk fietste het zoontje van de petitie-maker over de fietsstrook, waar dit ongeval plaatsvond. Zo'n ernstig ongeluk op de Bredeweg kan onze kinderen ook overkomen!
Aan de Bredeweg wonen veel gezinnen, waarvan de kinderen dagelijks aan het verkeer moeten deelnemen. Ondanks meerdere meldingen van de verkeersonveiligheid zijn er de afgelopen jaren, nooit aanpassingen verricht aan de Bredeweg door de gemeente Zuidplas of Waddinxveen.

Wij willen dat de gemeente nu eens in actie komt! Er dienen aanpassingen aan de Bredeweg gedaan te worden om de hoge snelheid omlaag te brengen en te zorgen voor een betere verkeersveiligheid.

Teken alsjeblieft voor ons allen en onze kinderen voor een veiligere leefomgeving.

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.