Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
ZuidWestFriesland verwijdert monumentale bomen uit daarvoor bestemd register; volgt kap?!

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Arjen Z. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Arjen Z.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Bomen
Het College van B&W van Zuid West Friesland heeft op 20 april 2021 het geactualiseerde bomenregister 2021 vastgesteld. Van belang daarbij is de verwijdering van een aantal bomen van deze lijst. Het gaat hier om monumentale en beeldbepalende bomen van soms 1 eeuw oud. Wanneer deze bomen (https://www.bomenkapmeldpunt.nl/beleid/verwijdering-monumentale-bomen-uit-bomenregister-2021/) van de lijst gehaald worden zullen zij, zonder dat er een omgevingsvergunning nodig is (dus zomaar), gekapt kunnen worden door dezelfde gemeente. Er wordt willens en wetens naar toegewerkt om deze bomen, die op deze lijst zijn gezet om beschermd te worden, te kappen. Ik als burger kan geen bezwaar maken omdat ik er niet vlakbij woon. Dan geld ik namelijk niet als belanghebbende volgens, de huidige interpretatie van, de wet. Waarom dit beleid? Het bomenregister wordt zo omzeild en is op deze manier een wassen neus. Het is een schande!

Wellicht maakt een door velen ondertekende petitie indruk op de gemeenteraad en wordt deze fout van het College teruggedraaid door de gemeenteraad wanneer een meerderheid deze petitie steunt. Bij veel steun zal ik deze petitie opsturen naar de gemeenteraad in de verwachting dat zij ook vinden dat dit niet mag gebeuren.

Met vriendelijke groet, Hoogachtend, Dhr. bc. A.J. Zeilstra Hein Doekesstraat 64,8607 BN Sneek
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.