Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Stop nu de uitbreiding van de parking ’t Bosje!

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Anneke P. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Anneke P.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Stadsbestuur Oostende
Stad Oostende heeft het voornemen om de capaciteit van de parking ’t Bosje (de ‘randparking’) uit te breiden. Dat zal ingrijpende veranderingen in de omgeving met zich meebrengen en nog maar eens een groene omgeving contamineren met een hoop beton.
Er zijn heel wat goede redenen om de parking NIET uit te breiden en de bestaande plannen een halt toe te roepen!

1/ De uitbreiding van de parking is totaal overbodig. In de vakantie en in de weekends zal de capaciteit wellicht benut worden, maar ongeveer 8 maanden per jaar zullen de parkeerplaatsen nog voor geen vijfde ingenomen worden.
2/ Bovendien wordt de bezetting in de vakantie en weekends sterk opgedreven door toeristen die aan ‘t Bosje hun auto komen parkeren en hun auto daar een week of veertien dagen gewoon GRATIS laten staan ipv gebruik te maken van betaalparkings.
3/ In zowat alle Belgische steden heerst milieubewustzijn en houdt men het verkeer uit de stad en zeker uit het centrum. Kijk naar Antwerpen en Gent bijvoorbeeld, waar een milieuvriendelijk en duurzaam beleid gevoerd wordt.
4/ De parking ’t Bosje wordt als ‘randparking’ beschouwd. In Oostende wordt het begrip ‘rand’ op een wel zeer eigen manier ingevuld. De parking ligt ingebed tussen het Hazegras en de Bootsmansite aan de Veerbootstraat, een CENTRUMSTRAAT, getuige het straatnaambordje. De parking als randparking bestempelen is voorbijgaan aan de ruimtelijke evolutie van Oostende met onder andere de bouw van 108 nieuwe wooneenheden langs de Veerbootstraat. Als dit de rand van Oostende is, hoe noem je dan de Konterdam en Sint-Jan om er maar twee te noemen? De buitenste rand van de rand?
5/ Het veranderen van de omgeving in een minder groene omgeving, wat implicaties zal hebben op de woon- en leefkwaliteit van de bewoners van de Bootsmansite. Nog meer verkeer, nog meer files en nog meer verkeersagressie zijn met zekerheid te voorspellen.
6/ De overlast die de werken met zich zullen meebrengen en het gevaar op beschadiging aan en scheuren in de pas gebouwde appartementen in de Veerbootstraat, met een hoop te voorziene schadeclaims
7/ De zeer hoge financiële bijdrage van de stad aan de uitvoering van het project; geld dat wellicht veel efficiënter, milieuvriendelijker en meer ten voordele van de Oostendenaren zelf besteed kan worden.

We begrijpen dat mensen hun auto kwijt moeten. Mogen we suggereren om de markeringen naar de parking achter het station vanaf het Kennedy-rondpunt veel duidelijker te maken. Er is weliswaar een markering aanwezig, maar veel automobilisten komen toch in het centrum terecht omdat die markering onvoldoende duidelijk is.

Ook de betalende parking van de NMBS wordt onvoldoende benut, uiteraard omdat de stad Oostende door de mogelijkheid om gratis te parkeren in de omgeving van het Bosje eigenlijk automobilisten uitnodigt om eerst in het centrum te gaan rondtoeren.

Ook op de website van de stad Oostende kan nog altijd veel duidelijker prioriteit gegeven worden aan andere parkeermogelijkheden dan die aan het Bosje.

We hopen dat de stad Oostende zich niet zal bezondigen aan kortetermijdenken, maar mee zal gaan in de langetermijnaanpak van duurzaamheid en milieubewustzijn die steden met een toekomstgerichte visie huldigen en zal bewijzen dat het gezond verstand kan primeren boven andere belangen.
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.