Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Goede doelen: doe het goede en verwerp!

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Barber D. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Barber D.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Henk-Willem Laan: Stichting Het Gehandicapte Kind en Hans Fokkens: Dierenopvang Amsterdam
Onze geliefde Cees heeft een menselijke fout gemaakt. Cees is het testament dat hij opstelde in 1997 vergeten. Het testament dat hij opstelde, ver voor hij in 2004 met Betsy trouwde en in tijden van geestelijke onrust na het verlies van zijn eerste vrouw. Of hij heeft gedacht dat hij Betsy verzorgd achterliet doordat ze in gemeenschap van goederen getrouwd waren. Welke menselijke fout het ook was, wat er nu gebeurt, namelijk dat de goede doelen Stichting Het Gehandicapte Kind en Dieren Opvang Amsterdam zijn nalatenschap opeisen ten koste van zijn echtgenote, heeft hij nooit gewild.

Irene van der Linde schreef recentelijk een prachtig artikel in De Groene Amsterdammer over deze zaak*. Zij stelde onder andere de vragen: mogen de goede doelen moreel gezien de erfenis wel opeisen? Wat zijn eigenlijk de ethische richtlijnen van goede doelen bij het verkrijgen van een erfenis? Waar ligt de grens van (on)barmhartigheid? Iedereen is het erover eens dat deze vragen beantwoord moeten worden. Helaas realiseren we ons ook dat het een stroperig politiek en juridisch proces zal zijn. De vraag is of Betsy nog lang genoeg onder ons zal zijn om de antwoorden te horen.

Wij, vrienden, familie, kennissen en steunbetuigers van wijlen Cees en zijn weduwe Betsy Alange, menen dat er nu meteen iets moet gebeuren aangezien deze goede doelen: Stichting Het Gehandicapte Kind en Dieren Opvang Amsterdam, op lafhartige wijze aanspraak maken op het testament uit 1997.

Uit niets maar dan ook niets blijkt dat Cees de bedoeling heeft gehad om zijn echtgenote met wie hij vele jaren zielsgelukkig samen was, te onterven. Daar komt bij dat Cees een zeer gelovig man was voor wie het gezin op de eerste plaats stond. Uitvoering geven aan het testament zou in strijd zijn met alles waar Cees voor stond en wat hij liefhad.

Dit is dan ook de reden dat wij: Stichting Het Gehandicapte Kind en Dieren Opvang Amsterdam met klem verzoeken per ommegaande de nalatenschap van Cees alsnog te verwerpen.

* Het artikel van Irene van der Linde in De Groene Amsterdammer kan je hier lezen: https://laser314.com/blogs/laser-3-14-blog

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.