Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Verzekeraars, vergoed onze zorg! #Verzeker ME!

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door rob W. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
rob W.
heeft deze petitie aangemaakt voor
ziektekostenverzekeraars
ME (Myalgische Encefalomyelitis) is door de overheid erkend als ‘een ernstige chronische ziekte, die het functioneren en de kwaliteit van leven van mensen die eraan lijden substantieel beperkt’. Toch wordt contractueel verzekerde zorg voor ME-patiënten in ons land steeds minder tot niet meer vergoed door de Nederlandse zorgverzekeraars. ME-patiënten worden zo gedwongen dure restitutie-polissen af te sluiten.

Dat raakt financieel juist degenen, die het hardst getroffen zijn en daardoor al hoge uitgaven hebben. De meer ernstig zieke patiënten zijn niet in staat te werken, zitten veelal in een uitkeringssituatie (en soms een verzekering via de gemeente zonder keuzevrijheid) en hebben überhaupt geen mogelijkheid of keuze om een duurdere, uitgebreide verzekering of restitutiepolis af te sluiten, of zelf voor de kosten op te draaien. Met als gevolg dat zij geen of onvoldoende zorg krijgen. Dat leidt tot mensonterende situaties.

Vandaar onze oproep aan alle Nederlandse ziektekostenverzekeraars : vergoed contractzorg met die zorgverleners, waarvan ME-patiënten zelf aangeven er aantoonbaar baat bij te hebben.
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.