By continuing you accept Avaaz's Privacy Policy which explains how your data can be used and how it is secured.
Got it
Oproep tot het beëindigen van de hongerstaking Riffijnse activisten

1 have signed. Let's get to
50 Supporters

Complete your signature

By continuing you agree to receive Avaaz emails. Our Privacy Policy will protect your data and explains how it can be used. You can unsubscribe at any time. If you are under 13 years of age in the USA or under 16 in the rest of the world, please get consent from a parent or guardian before proceeding.
This petition has been created by Noureddine A. and may not represent the views of the Avaaz community.
Noureddine A.
started this petition to
Riffijnse activisten
Beste Nasser, Haki en al de anderen die in hongerstaking zijn.
Het spreekt voor zich dat jullie strijd ook onze strijd is. Daarom dat de hele Riffijnse gemeenschap zowel in de Rif als in de Diaspora jullie steunt, ondersteunt, meeleeft en begrijpt. Het is evenwel onmogelijk voor ons om juist in te schatten welk fysiek en mentaal lijden jullie ondergaan in de gevangenissen van de dictatuur. Met alle mogelijke middelen strijden jullie tegen de onrechtvaardigheid van jullie opsluiting. Als alle wegen uitgeput zijn kan een mens nog enkel zijn eigen lichaam inzetten als wapen, als protest tegen dezelfde onrechtvaardigheid. Hierin schuilt natuurlijk een groot gevaar dat men zijn lichaam aftakelt gedurende dit proces. Als Riffijnen, als broeders zouden wij dit ten zeerste betreuren. We zijn tezamen een strijd aangegaan die van lange duur is. Een strijd die de inspanningen vergt van iedereen, van elke rechtgeaarde Riffijn die niet wilt knielen voor een corrupt regime. Jullie zijn toonbeelden van heldenmoed, lef, doorzettingsvermogen en rechtvaardigheid. Het zijn juist deze kwaliteiten die we nodig hebben om onze strijd samen verder te zetten. Hierbij doen wij ondergetekenden een oproep aan jullie, onze dierbaren, om jullie hongerstaking te stoppen. We vragen jullie om te denken aan jullie familie, aan ons en aan de gehele Rif. Jullie hebben al genoeg opgeofferd, laat ons nu de offers brengen. We hebben een eed afgelegd die we niet van plan zijn om te verloochenen. We beloven en zullen er alles aan doen om alle middelen aan te wenden die in ons macht ligt om recht te laten zegevieren.
Een strijdbare groet,
Leve de Rif en verdoemd zijn de verloochenaars...

عزيزي ناصر و الحاكي و جميع المضربين عن الطعام

من البديهي ان كفاحك هو أيضا كفاحنا. هذا هو السبب الذي جعل المجتمع الريفي بأكمله يدعمك ويتعاطف معك ويفهمك سواء في الريف او في الشتات.
ومع ذلك ، من المستحيل بالنسبة لنا تقييم المعاناة الجسدية والعقلية التي تعانوها في سجون الديكتاتورية بدقة.

تحارب ظلم سجنك بكل الوسائل الممكنة. عندما يتم استنفاد جميع الطرق ، لا يتبقى للمرئ سوى استخدام جسده كسلاح ، كاحتجاج على الظلم نفسه. و هذه المعركة خطيرة لانها تدمر الجسد.

و لهذا فنحن كريفيون و كإخوة نتأسف بشدة لوضعكم. نحن دخلنا في صراع طويل يتطلب نفسا طويلا. و هو صراع يتطلب جهود كل ريفي مخلص لا يريد الركوع للنظام الفاسد.

. أنتم أمثلة على البطولة والشجاعة والمثابرة والعدالة. و هذه هي بالضبط الصفات التي نحتاجها لمواصلة كفاحنا معًا.ولهذا ، فنحن الموقعون أدناه ، نناشدكم ، يا أحبائنا ، أن توقفوا إضرابكم عن الطعام. نطلب منكم التفكير في عائلتكم ، فينا نحن وفي الريف بأكمله. لقد ضحيتم بالفعل بما فيه الكفاية, والآن دعونا نحن نقدم التضحيات.

لقد ادينا القسم و لن نتراجع عنه! نحن نعدكم ونبذل قصارى جهدنا لاستخدام جميع الوسائل في حوزتنا لتحقيق العدالة!

تحية نضالية

عاش الريف و لا عاش من خانه
Leve de Rif en verdoemd zijn de verloochenaars...

Posted (Updated )