By continuing you accept Avaaz's Privacy Policy which explains how your data can be used and how it is secured.
Got it
The world's largest and most effective online campaigning community for change

Juan Orlando Hernández, Presidente de Honduras: Respete los derechos humanos|Respect Human Rights

This petition is awaiting approval by the Avaaz Community

Why this is important

En Honduras, personas opositoras al régimen están siendo secuestrados y desaparecen. Otras son asesinadas en las calles por las fuerzas militares. Docentes y personal investigador de la Universidad Nacional de Honduras son despedidos si se manifiestan en contra del régimen.

La libertad de expresión está protegida por la Declaración Universal de los Derechos Humanos así como por el Pacto Internacional de Derechos Civiles y Políticos de las Naciones Unidas (Art. 19). Honduras ha firmado y ratificado está Declaración. Ver en http://tbinternet.ohchr.org/_layouts/TreatyBodyExternal/Treaty.aspx?CountryID=76&Lang=EN

Véase también la petición que las NNUU hacen a Honduras para que respete los derechos humanos:

---------------------------------

In Honduras opponents of the regime are being kidnapped and disappear. Others are being killed by the military forces on the streets. Researchers and professors of the Universidad Nacional de Honduras are being dismissed if they demonstrate against the regime.

Freedom of expression and belief are enshrined in the universal declaration on human rights and also on the UN international convenant on civial and political rights (Art 19)

Honduras has signed and ractified this declaration. See it in http://tbinternet.ohchr.org/_layouts/TreatyBodyExternal/Treaty.aspx?CountryID=76&Lang=EN

See also the call for respect of human rights in Honduras by the UN: https://twitter.com/UN_MissionH/status/954625564039700481

Posted January 23, 2018