By continuing you accept Avaaz's Privacy Policy which explains how your data can be used and how it is secured.
Got it
#EUCanBeFireSafe

1 have signed. Let's get to
50 Supporters

Complete your signature

By continuing you agree to receive Avaaz emails. Our Privacy Policy will protect your data and explains how it can be used. You can unsubscribe at any time. If you are under 13 years of age in the USA or under 16 in the rest of the world, please get consent from a parent or guardian before proceeding.
This petition has been created by Fire S. and may not represent the views of the Avaaz community.
Fire S.
started this petition to
The EU institutons
After the recent Grenfell Tower tragedy in the United Kingdom, the European Parliament will discuss for the very first time fire safety in buildings at a meeting where both the Council and the European Commission will speak. This important meeting will happen on Wednesday 13 September 2017.

This is our chance to ask for fire safety in buildings to be improved for the benefit of all citizens. Sign today, and help us make our buildings safer for all.

A little more information&colon

We are Fire Safe Europe, a European alliance which aims to raise the profile of fire safety in buildings and we are petitioning the European Institutions to&colon

1. Make changes to ensure that tests to evaluate the performance of facades in a fire are based on real‐life situations where fires can be large scale.
2. Introduce requirements to test the toxic smoke from construction products, and to label those products with their results so that builders and consumers can make informed choices.
3. Develop a European Fire Safety Strategy&colon Many EU policies impact fire safety, a focussed strategy would enable the EU to have a coordinated approach to fire safety in buildings.

Building fires affect people &colon There are at least 5,000 fire incidents each day in the EU. Each year in Europe, approximately 70,000 people are admitted to hospitals with severe fire‐related injuries. Worldwide, children make up 30&percnt of injuries and fatalities caused by fire. Firefighters are especially heavily impacted.

Building fires affect the environment &colon Fires cause massive amounts of air pollution. They deplete materials and increase carbon emissions, a major challenge for sustainable resource management.

Building fires have a cost &colon €126 billion is eaten up by fire damage each year. For European countries, it is 1&percnt of their GDP. Fire can lead to major infrastructure, data and stock loss, less productivity, staff unemployment, and even bankruptcy.

‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐‐
Traduction Francaise

Pourquoi est‐ce important &quest

Après la récente tragédie de Grenfell Tower au Royaume‐Uni, le Parlement Européen discutera pour la première fois de la sécurité incendie dans les bâtiments lors d'une réunion où le Conseil et la Commission Européenne parleront. Cette importante réunion aura lieu le mercredi 13 septembre 2017.

C'est notre chance pour demander d’améliorer la sécurité incendie dans les bâtiments au bénéfice de tous les citoyens. Signez la pétition aujourd’hui et aidez‐nous à rendre nos bâtiments plus sûrs pour tous.

Un peu plus d'informations &colon

Nous sommes Fire Safe Europe, une alliance européenne qui vise à améliorer la sécurité incendie dans les bâtiments et nous demandons aux Institutions Européennes de &colon

1. Effectuer des modifications pour s'assurer que les tests d’évaluation des performances des façades dans un incendie soient basés sur des situations réelles où les incendies peuvent être à grande échelle.
2. Introduire les conditions pour tester la fumée toxique des produits de construction et étiqueter ces produits avec leurs résultats afin que les constructeurs et les consommateurs puissent faire des choix éclairés.
3. Élaborer une stratégie européenne de sécurité incendie &colon de nombreuses politiques de l'UE ont une incidence sur la sécurité incendie, une stratégie ciblée permettrait à l'UE d'adopter une approche coordonnée pour la sécurité incendie dans les bâtiments.

Les incendies de bâtiments affectent les personnes &colon il y a au moins 5.000 incidents liés au feu chaque jour dans l'UE. Chaque année en Europe, environ 70.000 personnes présentant des blessures sévères liées au feu sont admises dans des hôpitaux. Dans le monde entier, les enfants représentent 30&percnt des blessures et des décès causés par le feu. Les pompiers sont particulièrement touchés car 14 types de cancers les affectent plus que le reste de la société.

Les incendies de bâtiments affectent l'environnement &colon les incendies provoquent des quantités massives de pollution atmosphérique. Ils épuisent les matériaux et augmentent les émissions de carbone, un défi majeur pour la gestion durable des ressources.

Les incendies de bâtiments ont un coût &colon 126 milliards d'euros sont consommés par des dégâts de feu chaque année. Pour les pays européens, c'est 1&percnt de leur PIB. Le feu peut entraîner des pertes importantes en matière d'infrastructures, de données et de stocks, moins de productivité, le chômage du personnel et même la faillite d’entreprises.

Posted (Updated )