Entendido
Crida als partits progressistes de Menorca a unir esforços en una candidatura i programa comú

1 han firmado. Lleguemos a
50 Firmantes

Completa tu firma

Avaaz.org protegerá tu privacidad. y te mantendrá informado sobre ésta y otras campañas.
Esta petición ha sido creada por Anna L. y no necesariamente representa la opinión de la comunidad de Avaaz
Anna L.
creó esta petición para
Partits polítics progressistes de Menorca
CONSTRUIR UNA MAJORIA PER ACABAR AMB ELS MALS GOVERNS

Les properes eleccions del dia 24 de maig haurien de significar un punt d'inflexió en les polítiques destructives de les condicions de vida de la majoria del poble i dels seus drets socials i de ciutadania. En la ment de tothom hi ha el TIL i l'ofensiva contra el sistema educatiu públic, les retallades en Sanitat, els desnonaments, l'increment de la pobresa, les rotondes i la nova legislació permissiva amb un model territorial i econòmic, els mals del qual ja hem pogut tastar amargament, l'atur sistèmic i els contractes fems, l'hostilitat obsessiva contra la llengua i la cultura pròpies del país, etc. Aquesta situació ha d'emmarcar-se en el context espanyol, europeu i mundial, on unes elits han sembrat la misèria amb les seves receptes econòmiques de retallades i austeritat per a les classes populars. Uns pocs decideixen sobre la vida de la gent.

Davant aquest lamentable estat de coses, les formacions que se reclamen de sensibilitat d'esquerres, amb lluita per la justícia social i els drets humans, haurien de trobar les vies necessàries per canviar-ho. I açò no es pot fer en democràcia sense aconseguir arribar a les institucions amb capacitat de construir l'hegemonia i d'intervenir per canviar les coses. Cal, doncs, actuar amb intel·ligència i articular la manera de reeixir en aquest propòsit. Podem equivocar-nos en pensar que només amb confluències democràtiques preelectorals les diverses formacions d'esquerres -legítimes, però minoritàries si es presenten dividides- superaran els límits tramposos que l'actual legislació electoral imposa (llistes tancades, barrera del 5% per accedir al Parlament, barrera fàctica de quasi un 10% per accedir al Consell Insular, llei d'Hondt...). La prova de validació no és difícil.
Així que, com que de res no ens val als electors d'esquerres que A o A' obtenguin un increment de vot si aquest no serveix per deixar d'estar a l'oposició, el camí de la unitat no s'ha d'empredre després de les eleccions, sinó que la unitat electoral és, ara per ara, l'únic camí per arribar a consolidar governs alternatius.

Com a ciutadans, que ens hem manifestat reiteradament al carrer i ens hem solidaritzat amb tot de causes justes, no ens resignam a acceptar l'escenari que es dibuixa per a les properes eleccions locals i autonòmiques amb una oferta esmicolada i demanam als partits polítics progressistes que ajuntin esforços en un programa comú, elaborat colze a colze, i en una candidatura capaç d'endegar-lo. D'altra manera, podrien incórrer en el sectarisme.

Els canvis reals només són possibles quan els poders institucionals sintonitzen amb el poble mobilitzat i quan les necessàries formacions polítiques saben posar els objectius de progrés per davant dels seus objectius partidistes.

Estam convençuts que el poble menorquí té prou energia per acabar amb les males polítiques si se li ofereix una alternativa fàctica a les urnes. En aquest cas, encara les dificultats seran grosses i la nostra obligació com a ciutadans és i serà continuar mobilitzant-nos per la democràcia i la voluntat de canvi. La victòria dels partits que hagin unit esforços per propiciar l'èxit serà la nostra victòria; però també serà nostra la seva derrota si es queden a l'oposició. Per açò els signants d'aquest manifest fem una altra crida a la intel·ligència i a la generositat dels partits polítics d'esquerres en el camí d'assolir per al poble la plena sobirania i els seus drets.

Joan F. López Casasnovas
Luis Camarero