Entendido
Recuperem l'antiga vieta de Carcaixent a Tavernes com a Via Verda. Si estàs d'acord signa i difon entre els teus conegut

1 han firmado. Lleguemos a
50 Firmantes

Completa tu firma

Esta petición ha sido creada por La R. y no necesariamente representa la opinión de la comunidad de Avaaz
La R.
creó esta petición para
Ciutadans i Ajuntaments de la Ribera i la Safor
La plataforma de l'antic Trenet està pràcticament abandonada, sols s'utilitza en alguns trams pels camperols veïns, però encara és útil en més de la meitat dels 20 km del seu recorregut entre Carcaixent i Tavernes.
Amb un mínim de pressupost per adequar-la i completar els trossos que s'han menjat alguns camps i construccions, sens dubte podríem convertir-la en una Via Verda* molt apropiada per a connectar els pobles de la Ribera Alta del Xúquer amb els de la Valldigna i les platges de la Mediterrània.
A la inversa també serviria perquè els ciutadans de la costa i milers de turistes puguen vindre a peu o en bici a la Ribera. Així es fomentaria el cicloturisme, les cases rurals, el desenvolupament local, el transport sostenible, l'equilibri climàtic per a detindre el calfament global, la conservació i valorització del nostre patrimoni ecològic, històric, cultural, gastronòmic, etc.
Tot això pràcticament amb impacte zero, perquè la transformació ja està feta, i amb molt menys despeses de les que costa qualsevol carretera. Amb la possibilitat d'aconseguir ajudes de fons estatals i europeus per l'interès ambiental i comunitari del projecte, de forma que als ajuntaments implicats a penes els costaria res.
www.lariberaenbici.net

* Via Verda és un traçat abandonat del ferrocarril o camí semblant que es recupera per a ciclistes, vianants i altres usuaris no motoritzats.
A Espanya hi ha ja uns 2.100 km, més de 100 Vies Verdes, i la del Carrilet (Girona) rep un milió de visitants cada any. Al País Valencià en tenim unes 14, la més important de les quals és la Via Verda d'Ulls Negres, amb 68 km entre Torres-Torres (València N) i Barracas (Castelló SW), i tal ha sigut el seu èxit de visitants que l'han ampliat altres 92 km fins a més enllà de Teruel...

Publicado (Actualizado )