Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Aan de heer Daniël Termont, burgemeester van Gent: Red de begijnen van verkleining!

83 hebben getekend. Op naar de   200
83 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.
Deze petitie is gecreëerd door Debby Van L. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Debby Van L.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Aan de heer Daniël Termont, burgemeester van Gent.
Ter eerbetoon en genegen respect voor het begijnenerfgoed: 800 jaar lang droegen de vrouwen een unieke levensstijl uit waarbij ze de oudste mystieke teksten in de volkstaal op hun naam hebben. Laat het woord 'begijntje' veranderen naar 'begijn' in de begeleidende tekst op het straatnaambord van Marcella Van Hoecke. 'Begijntje' getuigt van paternalistisch denigrerend, verkleinend en betuttelend taalgebruik, geen recht doende aan het erfgoed dat de begijnen hebben neergezet in de Europese geschiedenis. Bovendien zijn dertien begijnhoven UNESCO-Werelderfgoed, waarvan twee te Gent: het Sint-Elisabeth begijnhof te Sint-Amandsberg en het Onze Vrouwe 'Ter Hoye' te Gent.
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.