Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Gezin moet in België blijven

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Gio S. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Gio S.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Burgemeester Ieper
Graag wil Bronski Gym, een Ieperse sportclub, dringend uw aandacht vragen voor de zaak van onze clubgenoot Farshad Ahmadi .

Feiten:
Hij en zijn familie kregen het bevel om het grondgebied volgende week, op dinsdag 24 september 2019 te verlaten.

Vanaf dan zullen zij nog een maand in een gesloten centrum verblijven voor hun uitwijzing.

Wat voorafging:
Farshad is 16 en vluchtte 8 jaar geleden met zijn familie vanuit Logar, Afghanistan. Sinds 3 jaar verblijft de familie in Ieper.Het gezin vluchtte na de terugkeer van zijn vader die 9 jaar in Noorwegen werkte om zijn gezin te onderhouden. Bij zijn terugkeer betwijfelde de familie zijn loyaliteit aan de Islam tijdens zijn verblijf in Europa. Het hele gezin moest vluchten uit angst voor levensbedreigende represailles. Naast de familiale kwestie is Logar een regio waar de Taliban volgens recente nieuwsberichten heel sterk aanwezig is. Er zijn de laatste maanden tientallen burgerslachtoffers gevallen bij verschillende aanslagen. Er zijn regelmatig vliegtuig-bombardementen en terroristische aanvallen in de regio. En de Taliban, een extremistische islamitische organisatie, staat niet bekend om zijn vergevingsgezindheid voor zogenoemde ‘afvalligen’ van de Islam.

• De familie is ondertussen volledig ingeburgerd in Vlaanderen. Zijn jongere zus werd hier geboren.
  • Farshad spreekt ondertussen goed nederlands en volgt een opleiding tot elektricien, een knelpuntberoep, aan het KTA in Ieper.
  • Daarnaast heeft hij ook een studentenjob in een restaurant en neemt hij deel aan het verenigingsleven in Ieper.
  • In onze club Bronski Gym traint Farshad hard en neemt hij ook deel aan competities. Hij boekte al twee overwinningen voor de club.
  • Nu moet hij na al deze inspanningen hier in België terugkeren naar een land waar hij al sinds zijn achtste niet meer geweest is, waar hij geen toekomstperspectieven heeft en waar zijn leven in gevaar is.

Help ons aub:
Graag willen willen wij jullie vragen om een inwoner van een stad met een geschiedenis van oorlog en vluchtelingen, begrip te hebben voor deze vluchtelingen uit een land dat al jaren geplaagd wordt door oorlog, aanslagen en extremisme. Graag willen wij u vragen om uw hand in het vuur te steken voor onze vriend en zijn familie. Zodat hij dinsdag niet opgepakt wordt en teruggestuurd wordt naar een land waar zijn leven op het spel staat. Graag willen wij u vragen om  mee te helpen zoeken naar een oplossing voor dit gezin.

Met vriendelijke groeten,
Team Bronski Gym - Muay Thai Boxing
Coach Giorgi & Jimmy
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.