Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Paco moet blijven!!!

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Vanessa N. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Vanessa N.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Burgemeester Sofie de Wit
Het baasje van Paco, zit in zak en as. Paco is een jonge hond van 2,5j met stamboom en gecastreerd. (Presa Canari). Dit is het soort van hond dat niet door softies of beginners in huis gehaald wordt. De eigenaar is dan ook een heel verantwoordelijk iemand met een hele grote passie voor honden en hondensport. Deze honden zijn heel territoriaal, wantrouwig naar vreemden en dus heel beschermend voor hun gezin. In zijn thuissituatie is hij echter overdreven zachtaardig en superlief. Knuffelt graag, speelt graag en doet graag dutjes met zijn baasje. De eigenaar gaat wekelijks naar de hondenschool met Paco en kent dus ook vele commando's en handgebaren. Nu is er onlangs een spijtig bijtincident voorgevallen wanneer hij de hond wou laten instappen om naar de hondenschool te gaan. Op dat moment passeerde net een buur die hij niet had opgemerkt. Hierdoor schrok het baasje en daardoor ook de hond, die zich meteen los rukte van de leiband en dit tot het incident heeft geleid. Hierdoor heeft de burgemeester van Aartselaar beslist na het ontvangen van een klacht (die klacht kunnen we zeker wel begrijpen). Dat deze hond het grondgebied van Aartselaar binnen de 48u moest verlaten anders volgt een inbeslagname en wie weet tot welke zware gevolgen dit kan leiden... Die harde beslissing is moeilijk te begrijpen. Zeker omdat de eigenaar heeft voorgesteld voor een muilbandplicht, wandelverbod voor Aartselaar op te leggen en zelfs een gedragstherapeute in te schakelen om dit jonge gedrag van Paco te corrigeren in samenspraak met de hondenschool waar hij er wekelijks mee traint. Zelfs met een mogelijke politiecontrole werd dit allemaal voorgestelt. Blijkbaar is dit voor de gemeente dus geen optie meer. Dus bij deze, help ons aub zoveel mogelijk handtekeningen te verzamelen, dit gaat echter om het menselijke aspect van deze zaak. Zijn baasje wilt zijn beste vriend natuurlijk niet verliezen en Paco hoort dan ook thuis in zijn vertrouwde omgeving, en zijn gezinnetje!🙏🙏🙏

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.