Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Adverteerders: verbreek samenwerking met haatkrant De Telegraaf

7,391 hebben getekend. Op naar de   10,000
7,391 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Door in actie te komen ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.
Deze petitie is gecreëerd door Anneke K. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Anneke K.
heeft deze petitie aangemaakt voor
CEO’s van KLM, Corendon, Wehkamp en andere adverteerders van Telegraaf
Binnen vijf dagen kopte De Telegraaf over “Asielhopper‐invasie”, “Asieltuig” en “Asielplaag”. Dehumaniserende termen die ook gebruikt werden door de Nazi’s. Ten tijde van de Tweede Wereldoorlog was de Telegraaf een foute krant die lezers ophitste tegen Joden. We weten allemaal wat er toen gebeurd is, laten we ervoor zorgen dat het deze keer niet zo ver komt.

Alleen een haatkrant, een propagandamachine van een fout regime, zou een groep medemensen aanduiden als een plaag. Dit is geen woord voor mensen, maar voor een dier dat uitgeroeid moet worden. In de jaren ‘30 werden Joden ‐‐ onder andere door de Telegraaf ‐‐ omschreven als ongedierte, De Hutu’s noemden de Tutsi’s kakkerlakken, nu beschrijft De Telegraaf asielzoekers als een plaag.

Asielzoekers, waar ze ook vandaan komen, zijn onze medemensen. Wij mogen niet accepteren dat een van onze grootste nationale dagbladen keer op keer haatcampagnes tegen ze voert en ze wegzet als ongedierte. Teken hier om belangrijke adverteerders op te roepen hun samenwerking met De Telegraaf te verbreken tot de krant excuses maakt voor haar haatcampagnes en haar koers wijzigt.
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.