Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

1,448 hebben getekend. Op naar de   2,000
1,448 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.
Deze petitie is gecreëerd door yvette s. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
yvette s.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Dominiek Decleyre ANB - Michael DeBueckelaerDosscheVLW- Ben Weyts - Koen Van Den Heuvel
Jachtvrij maken van deze gebieden zal een positieve impact hebben op de watervogels maar ook op de talrijke recreanten langs de dijken en Schelde .Veilig en aangenaam voor iedereen .Sigma gebied ingericht voor Roerdomp project en zachte recreatie . Nu privé speelplein voor plaatselijke jagers . Vragen stopzetting jachtafspraken en veilige dijken voor recreanten.   Teken onze petitie ! Vrienden van de Schelde voeren actie     februari 2019 Stop de jacht voor de laatste vogel geschoten is ! Toelichting  Petitie Vrienden Van De Schelde   vragen Stop de Jacht in Paardenbroek – Paardenweide Vandaag worden de prachtige Sigma gebieden Paardenweide – Paardenbroek Cluster “Kalkense Meersen “gelegen langs de Schelde , in de volksmond  ‘Het Zwin van Berlare – Wichelen – Laarne ‘ genoemd , druk bezocht door overtrekkende en blijvende zeldzame vogelsoorten. ERKEND natuurgebied met Habitatrichtlijnen en Europese doelstellingen naar fauna en flora zoals  ‘Project Roerdomp – Woudaap - Kwartelkoning ‘.  Sigma gebied Ingericht met onze belastingcenten !  SIGMA  gebieden oefenen juist door hun inrichting - Habitatrichtlijn Vogelrijk gebied - een grote aantrekkingskracht uit op talrijke natuur- en vogelliefhebbers en andere recreanten.  Plaatselijke overheden zoals : Provincie Oost- Vlaanderen – Gemeenten Berlare , Wichelen , Laarne , Wetteren – ANB – Vlaamse Waterweg - Regionaal Landschap Schelde Durme en andere,  promoten deze gebieden via brochures, wandelkaarten , internetsites als zeker te bezoeken gebieden voor ééndagstoerisme. Wat voorgesteld wordt als een mooi en rustig natuurgebied waar het leuk en rustig wandelen, fietsen, joggen en puur natuur -genieten de hot-spot is , blijkt echter schone schijn . Met de regelmaat van de klok worden de vogels , de bewoners langs de Schelde oevers ,  samen met alle andere  mogelijke recreanten van de dijken opgeschrikt en  geconfronteerd met JACHTPRAKTIJKEN die doen denken aan oorlog voeren . Plaatselijke  jagers eigenen zich deze gebieden én de dijken toe als hun privé-speelterrein om hun moorddadige lusten bot te vieren . Alles wat kan vliegen of lopen wordt letterlijk doodgeschoten. Dit zowel overdag als ’s nachts . Zelfs verschillende wetgevingen worden lustig overtreden o.a algemene reglementering van de Scheepvaart .- Jagen vanop dijken is verboden - Berijden van de dijken met voertuigen is alleen voor aangelanden , maar zeker niet voor jagers ! – Wateroppervlakte aaneengesloten > 3 ha - en nog vele andere afspraken die niet nageleefd worden door de plaatselijke  jagers. Onze actiegroep ‘ Vrienden van de Schelde ‘ gesteund door talrijke andere verenigingen en bewoners en recreanten zijn deze praktijken meer dan beu . Zij luiden de alarmbel voor het te laat is en eisen een TOTAAL JACHTVERBOD rond en in deze gebieden NU ! Respect voor Rust – en broedgebied Sigma gebied. BESTRIJDINGSJACHT enkel bij schade én onder strikte voorwaarden ! Afgevaardigde natuurvereniging bij bestrijding met zachte middelen. Doorgeven afschotcijfers. Veiligheid voor de vele recreanten ! Steun ons en teken de petitie . Samen staan we sterk ! V.U Vrienden Van De Schelde   Bohemen 121,   Wichelen
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.