Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké

1,280 hebben getekend. Op naar de   2,000
1,280 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Door verder te gaan ga je ermee akkoord e-mails van Avaaz te ontvangen. In ons privacybeleid leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken. Je kunt je op elk moment uitschrijven.
Deze petitie is gecreëerd door mascha c. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
mascha c.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Gemeente Utrecht
Binnenkort zal de gemeenteraad vergaderen over de verbouwing van de Musketon waarbij de huidige theaterzaal (die nu al tevens de functie heeft van grote activiteitenruimte) dreigt plaats te moeten maken voor een ontmoetingsruimte.Wij willen ons theater behouden, dus laat de wethouder weten dat wij niet akkoord gaan en teken alsjeblieft deze petitie!

Wat willen wij?
Aangekondigd is dat de Musketon verbouwd gaat worden waarbij de huidige theaterzaal (die nu al tevens de functie heeft van grote activiteitenruimte) dreigt plaats te moeten maken voor een ontmoetingsruimte met bar, leestafel en werkplekken. En daarnaast zou het podium ook vergaderruimte kunnen worden. Weliswaar blijft de theaterruimte op papier behouden, maar we maken ons zorgen of dit in de praktijk wel haalbaar is zonder dat het gevolgen heeft voor de capaciteit, faciliteit en kwaliteit voor de huidige programmering. We begrijpen dat de gemeente op zoek is naar het delen van functies om efficiënt om te gaan met de Musketon maar wijzen u erop dat er nu al sprake is van het delen van functies: de theaterzaal biedt nu ook al mogelijkheden voor andere grote activiteiten dan theater.

Theater de Musketon wordt gebruikt voor de kinderdisco (200 kinderen
per avond), lunettentoneel, Flex, de Cabaretavonden, Musketon Bruist-
activiteiten zoals filmavonden, muziekconcertjes en pubquiz, dansavonden (buurtdisco, stijldansen, salsa, tango, volksdansen etc), de kinderkledingbeurs en lunetics theatersportactiviteiten om maar wat activiteiten te noemen. Wij willen dat er voldoende passende ruimtes/voorzieningen blijven voor al deze goed
bezochte activiteiten die zorgen voor verbinding in de wijk. Veelal zijn
die niet voor niets voortgekomen uit buurtinitiatieven.

Wij, gebruikers/bezoekers van Buurttheater de Musketon waaronder zowel kinderen als volwassenen, artiesten, vrijwilligers, medewerkers, en liefhebbers van dit buurt theater, vinden dat de theaterfaciliteiten van Theater de Musketon moeten blijven! Binnenkort gaat de gemeenteraad vergaderen over de toekomst van ons buurthuis (www.utrecht.nl/Musketon). Het verdwijnen van ons Theater in zijn huidige vorm zien wij niet als mogelijkheid, omdat hierdoor een belangrijke verbindende factor in de wijk zou verdwijnen.

Wij vragen de gemeente dan ook om onze mening niet links te laten liggen en de huidige grote theaterzaal met podium met haar balkon, podium en technische faciliteiten als vloer, licht en geluid in de Musketon vanwege de functie van verbindende factor voor onze buurt te behouden!

Als u onze zorgen serieus neemt, dan verwachten we ook dat u een externe procesbegeleider aanstelt om de projectgroep waarin de plannen van de Musketon besproken worden te laten leiden. Je kunt naar onze mening van ons als bewoners niet vragen om dit allemaal zelforganiserend en zelfsturend op te pakken. Dit proces met al die gebruikers in de Musketon is zo complex dat vraagt om iemand die op bewonersniveau het proces aanstuurt en met bewoners het gesprek aangaat.

Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.