Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
KNVB: Stop de VAR

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Korneel E. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Korneel E.
heeft deze petitie aangemaakt voor
KNVB
Ben jij ook zo klaar met de volledige willekeur?
Ben je ook van mening dat de VAR niet heeft geleid tot minder discussie?
Ben jij ook van mening dat we een scheidsrechter best een fout kunnen vergeven? Een fout is immers menselijk. Fouten gemaakt van achter 4 schermen inclusief slowmotionbeelden zijn veel moeilijker te vergeven.
Daarom deze petitie. Iedereen stond open voor dit experiment , maar we zijn er klaar mee, het is mislukt.
Stop de VAR.

PS. Q&A
Bij hockey werkt VAR toch ook?
- Klopt. Bij hockey is de VAR op aanvraag van coach/aanvoerder,  dat zou bij voetbal al een hele verbetering zijn. (Bij onterecht aanvragen verliest men de mogelijkheid tot opnieuw aanvragen) . Al is het bij hockey wel zo dat een bal op de voet ALTIJD shoot is. Bij voetbal is zelfs het beoordelen van hands een regel ter interpretatie. Camerabeelden of niet, het blijft interpretatie.

Het is toch eerlijker wanneer een buitenspelgoal wordt afgekeurd.
- Dat klopt, buitenspel is een heldere regel. Al blijf je hier wel het probleem houden dat de VAR niet bij elke wedstrijd de beschikking heeft over evenveel camera's. En daarmee niet van camera's vanuit dezelfde hoeken. Dat maakt dat de ene ploeg meer "eerlijke" wedstrijden speelt dan de andere ploeg.

Moet de VAR helemaal weg?
- Niet per sé.  Er zijn best situaties te bedenken waarin de VAR van meerwaarde kan zijn. Maar de huidige uitvoering moet  per direct worden gestopt. In het stadion durf je amper nog te juichen bij een goal. Je wacht minutenlang zonder verdere informatie. En die minuten zien we nergens terug in de extra speeltijd.

Dus STOP DE VAR.
We zijn er helemaal klaar mee.

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.