Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Kinderbescherming, de Rechter: Stervende & verstandelijk gehandicapte 10-jarige Amir terug naar familie

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Stasja V. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Stasja V.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Kinderbescherming, de Rechter
De terminaal zieke en verstandelijk gehandicapte 10‐jarige Amir is door de kinderbescherming uit het azc in Emmen gehaald. Zijn ouders verzorgen hem al jaren en hebben de wil en kracht dit voort te zetten. Ze weten niet waar hun stervende kind is. Waarschijnlijk in een verpleeghuis, waar de herkenning en liefde van zijn familie missen. Juist nu Amir is uitbehandeld is dit inhumaan&excl

Amir heeft de ongeneeslijke stofwisselingsziekte Fucosidose en is verstandelijk gehandicapt. De jongen en zijn familie verblijven al jaren in het azc in Emmen. De spoeduithuisplaatsing zou in het belang van het kind zijn, maar dat is beslist niet zo. Zijn ouders zorgen, met hulp van thuiszorg, al heel lang voor hem. De vader masseert hem en staat ‘s nachts op om hem vast te houden als hij het benauwd heeft. Ze hebben gevochten om goede zorg te krijgen in het azc en hebben de kracht Amir te verzorgen tot zijn einde, dat al over een paar maanden of nog korter verwacht wordt. Juist nu hij uitbehandeld is, is het belangrijk dat hij in de vertrouwde omgeving is, bij zijn familie.

Amir moet per direct en voorgoed herenigd worden met zijn liefhebbende ouders&excl

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.