Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Ontgassen van binnenvaarttankers moet stoppen!

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Wilco W. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Wilco W.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Provincie Gelderland, John Berends, commissaris van de koning, Gelderland
In de omgeving van Hulhuizen aan de Waal, worden mensen blootgesteld aan schadelijke dampen, waaronder kankerverwekkend benzeen. Die stoffen komen vrij wanneer binnenvaarttankers varend hun laadruimte ‘ontgassen’; tijdens de vaart blazen ze de gasvormige resten van hun lading de buitenlucht in om hun tanks schoon te maken.

Het is verboden, gevaarlijk voor volksgezondheid, maar door nalatigheid van de overheid is een bestuurlijk labyrint geschapen waarin varend ontgassen verboden lijkt, maar niet bestraft wordt. En intussen gaat het ontgassen gewoon door.

De stelling moet duidelijk zijn: Bescherm de inwoners die langs de rivier wonen tegen de kankerverwekkende illegaal geloosde stoffen, houd een actief handhavingsbeleid en beboet dit soort praktijken.
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.