Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Weg met de ticketshop aan Gruuthuse !

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Beschermcomité G. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Beschermcomité G.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Weg met de ticketshop aan Gruuthuse!
PETITIE  - PÉTITION  - PETITION
Geen moderne ticketshop aan Gruuthuse ! - No modern ticketshop in front of Gruuthuse ! - Non au billetterie moderne devant Gruuthuse !

Geachte heer burgemeester van de Stad Brugge, Geachte dames en heren schepenen van de Stad Brugge,
Meermaals hebben wij u schriftelijk verzocht om de geplande herontwikkeling van de sites Gruuthuse en Onze Lieve Vrouwekerk te Brugge dringend een halt toe te roepen, zonder resultaat. We gaan niet akkoord met de ticketshop op het plein voor beide historische gebouwen en de opening van het Paradijsportaal als nieuwe ingang van de kerk. Het is onbegrijpelijk en onverantwoord om midden één van de meest typische Brugse stadsgezichten een gebouw te plaatsen met een agressieve en sterk contrasterende architectuur. Het heropenen van het Paradijsportaal van de Onze Lieve Vrouwekerk zal een belangrijke bouwfase van dit monument langs de binnenzijde tenietdoen. Het gaat om een der vroegste neogotische interieur ensembles van het land.
Er zijn ernstige twijfels over het verloop van de procedure van de stedenbouwkundige vergunning voor de overbodige ticketshop. Alle protesten van burgers werden genegeerd en de UNESCO werd niet geraadpleegd voor deze ingrijpende verandering aan een belangrijk stadsgezicht van deze werelderfgoedstad.

De ondertekenaars van deze petitie, georganiseerd door het Beschermcomité voor Gruuthuse en de Onze Lieve Vrouwekerk

**************************************************
Monsieur le maire de la Ville de Bruges,
Chers dames et messieurs les échevins de la Ville de Bruges,
Plusieurs fois nous vous avons demandé d’arrêter avec urgence la redéveloppement prévue des sites de Gruuthuse et l’Église de Notre Dame à Bruges. Nous ne sommes pas d’accord avec la construction d'une billetterie accrocheuse sur la place devant ces deux bâtiments historiques et avec l’ouverture du Portail du Paradis pour la transformer en entrée de l’église. Il est incompréhensible et irresponsable qu'une construction d’une architecture agressive et contrastante serait placée au milieu d'une des vues les plus typiques de Bruges. La réouverture du Portail du Paradis de l’Église de Notre Dame réduirait une phase de construction importante de l’intérieur de  ce monument à néant. Il s’agit d’un des plus vieux ensembles néo-gothiques du pays. Il existe de sérieux doutes quant au déroulement de la procédure du permis de bâtir de cette billetterie inutile. Toutes les contestations des citoyens ont étées négligées et l’UNESCO n’a pas été consultée concernant ce changement profond d’une environnement urbain importante du patrimoine mondial.

Les signataires de cette pétition, organisée par la Comité de Protection de Gruuthuse et de l’Eglise de Notre Dame
*****************************************************
Mr mayor of the City of Bruges,
Ladies and gentlemen bailiffs of the City of Bruges,
We have repeatedly asked you to stop the planned redevelopment of the sites of Gruuthuse and the Church of Our Lady in Bruges. We disagree with the construction of a distinctive ticketshop on the yard in front of both historical buildings and with the opening of the Paradise Portal to feature as the new entrance to the Church of Our Lady. It is inconceivable and irresponsible to construct a new building consisting of aggressive and strongly contrasting architectural amid one of the most typical city views of Bruges. The reopening of the Paradise Portal  wil damage an important construction phase of the interior this monument, more particularly one of the earliest neo-Gothic ensembles of the country. Serious doubts were raised about the course of the procedure of the building permit for the unnecessary ticketshop. Al citizens’ concerns have been ignored and the UNESCO have not been consulted about these substantial changes to an important city view of a recognised world heritage site.

The signatories of the petition organised by the Committee for Protection of Gruuthuse and The Church of Our Lady

beschermcomite.gruuthuse.olv@gmail.com

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.