Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
PETITIE TEGEN HOOGBOUW AAN BOURGOYEN, DRIEPIKKELSTRAAT – MARIAKERKE.

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Melissa D. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Melissa D.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Stadsbestuur Gent
Er zijn concrete plannen om op nog geen 100 meter van de Bourgoyen (naast de parking) verschillende appartementsgebouwen neer te zetten van maar liefst 6 verdiepen hoog! Dit houdt in dat er een verdubbeling van de huidige capaciteit in de Octaaf Van Damme en Driepikkelstraat komt. Meer concreet wil dit dus zeggen dat héél dicht bij de Bourgoyen, ruw geschat, er een groei van 350 bewoners zal zijn en er een 120-tal auto’s dagelijks zullen bijkomen. De omliggende bewonerswijken maken zich natuurlijk grote zorgen. We zijn er immers van overtuigd dat deze bouw een negatieve invloed heeft op de fauna en flora van het reservaat. Zo hebben we geen zicht op de invloed welke deze bouw zal hebben op toename van fijn stof, op de kwaliteit van het grondwater, op de gegenereerde licht- en geluidsoverlast, enz… .

“Een open landschap, een korte vegetatie, weinig verstoring en een voldoende vochtige bodem maken van de Bourgoyen een schitterende biotoop voor vogels. Door een aangepast beheer van de verschillende Gentse natuurgebieden (Assels, Hoge Blaarmeersen, Bourgoyen-Ossemeersen, Hoge Lake...) zijn de broedsuccessen en -dichtheden hogerdan in de meeste andere gebieden.”[1] Dit willen we graag zo houden! Wij vinden het dan ook onze plicht de bezoekers van de Bourgoyen hierover te informeren en jullie de kans te geven bezwaar aan te tekenen via deze petitie voor dit ondoordachte project.

TEKEN VOOR EEN GEZONDE BUURT EN EEN BEHOUD VAN EEN GEZOND
NATUURRESERVAAT!

Namens het buurtcomité uit de Octaaf Van Dammestraat en de Driepikkelstraat

[1] ( http://www.natuurpuntgent.be ), gedownload op 30 april 2019

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.