Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Geef ons onze bushaltes terug in Sint Willebrord!

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Ronja B. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Ronja B.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Arriva
Sinds december 2019 zijn alle bushaltes vervallen in Sint Willebrord. 9000+ Inwoners hebben in één klap geen toegang meer tot het openbaar vervoer. Arriva heeft het opgelost door vraagafhankelijk vervoer in te zetten. Echter, dit is een schijnoplossing!

Waar de bus voor december 2019 eerst van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat stopte, rijd het taxi-busje alleen op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Een spontaan uitje, bezoek of ergens met spoed naartoe gaan zit er ook niet meer in: het taxi-busje is alleen minstens één werkdag van te voren reserveren tussen 10.00 en 12.00 uur. Dus bedenk je je op zaterdag dat maandag dat je iets gaat doen? Dat gaat niet, want dan moest je het busje op de vrijdagochtend ervoor al hebben gereserveerd.

Daar komt nog bij dat het busje 2,5 euro kost voor een enkele rit binnen de gemeente Rucphen, en buiten de gemeente Rucphen naar randgemeentes toe, 5 euro voor een enkele rit. Heb je kinderen? Dan zit je met de gebakken peren; het is geen OV, en daarom geldt hier niet dat kinderen gratis mee mogen. En wist je dat dit taxi-busje alleen voor inwoners is? Het wordt mensen dus letterlijk onmogelijk te gaan om op bezoek te gaan bij hun opa's en oma's, ouders, vrienden, kinderen in Sint Willebrord.

Kinderen, ouderen, mensen zonder auto, ouders en mensen met een krappe beurs worden het hardst getroffen door dit besluit. Het is schandalig dat 9000+ mensen de toegang tot openbaar vervoer worden ontzegt!

Teken de petitie om van Arriva te eisen dat er weer bushaltes komen in Sint Willebrord. Die alle dagen rijden, van en tot dezelfde tijden als voorheen. Deze petitie zal daadwerkelijk voorgelegd gaan worden aan het bestuur van Arriva. Laat je stem horen!

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.