Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Help Westbeach het tiende Westlandse strandpaviljoen te worden

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Anne V. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Anne V.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Gemeente Westland
Westbeach bestaat sinds 2005. Zij zijn begonnen als kite- en surfschool en gegroeid tot evenementenbureau waar diverse Westlandse scholen, bedrijven, families, sporters en vrienden in de zomer strand- en wateractiviteiten doen. Momenteel is de toekomst van Westbeach onzeker, omdat de gemeente Westland geen omgevingsvergunning wil verlenen. Zonder deze vergunning mag Westbeach geen hapjes en drankjes verkopen aan zijn bezoekers. Het is ondenkbaar dat je op je vrijgezellenfeestje geen biertje kan drinken, als 12-jarige na een ochtend sportschooldag geen broodje kan eten of op een warme zomerdag geen cola mag bestellen. Dit levert zelfs onveilige situaties op. Toch maakt de gemeente Westland horeca voor Westbeach onmogelijk. Het huidige beleidsplan uit 2010 wordt als uitgangspunt wordt genomen. Gek, want op de website van de gemeente staat dat Westbeach als tiende strandpaviljoen wordt opgenomen: https://www.gemeentewestland.nl/fileadmin/documenten/over_westland/Brochure_Kustvisie.pdf

Paul Verhoeven: “Mijn ziel en zaligheid ligt in dit bedrijf. Westbeach bestaat uit trouwe en gedreven medewerkers op wie ik ontzettend trots ben. We zijn inmiddels zelfs uitgegroeid tot opleidingsinstituut voor outdoor opleidingen binnen en buiten het Westland. Ik heb hard gewerkt om dit bedrijf te laten groeien. Elk jaar heb ik een helpende hand gevraagd aan de gemeente, ik sta na zeven jaar lang vechten nog steeds met lege handen. De gemeente heeft ons afgescheept, genegeerd, aan het lijntje gehouden, laten bloeden en getreiterd. Ik weet niet meer wat ik kan doen om het tij te keren. Deze situatie treft mijn medewerkers, mijn gezin, mijn trouwe bezoekers, leerlingen en klanten. Het maakt me ontzettend moedeloos en verdrietig.”

Westbeach wil zijn sporters, schoolkinderen, strandgasten, surfers, gezinnen, families een hapje en drankje kunnen aanbieden. Dit kan alleen als Westbeach door de gemeente gelijk wordt gesteld aan de bestaande strandpaviljoens.

Door deze petitie te ondertekenen geef jij aan dat je achter Westbeach staat. Zonder vergunning kan Westbeach niet overleven. Met jouw stem help je voorkomen dat Westbeach ten onder gaat. Jouw stem telt!

Namens de eigenaar, Paul Verhoeven, zijn gezin en de medewerkers van Westbeach veel dank.

www.westbeach.nl
TIJDSLIJN: alle feiten op een rij
  • 2012: Westbeach ontvangt een omgevingsvergunning voor activiteiten op het strand als kite- en surfschool.
  • 2013: Westbeach geeft bij de gemeente aan dat sporten niet zonder consumpties mogelijk is en vraagt een drank- en horecavergunning aan. Deze wordt afgewezen op gronde van het bestemmingsplan.
  • 2015: Wethouder Weverling beaamt dat Westbeach zijn eigen doelgroep heeft en ziet geen bezwaar tegen een horecavergunning. Wegens het bestemmingsplan uit 2010 wordt dit niet gehonoreerd.
  • 2017: Wethouder Meijer beaamt opnieuw dat Westbeach zijn eigen doelgroep heeft en ziet geen bezwaar tegen een horecavergunning. Westbeach zou worden opgenomen in de vernieuwde kustvisie.
  • 2018: Er wordt een concept kustvisie geschreven, waarin Westbeach staat opgenomen als 10e strandpaviljoen. De kustvisie wordt niet aangenomen en uitgesteld tot na de verkiezingen.
  • 2019 Westbeach verkrijgt een drank- en horecavergunning via de rechter, omdat blijkt dat het juridisch gezien niet mogelijk is een horecavergunning af te wijzen op basis van een bestemmingsplan.
  • 2019: Er wordt een motie ingediend, deze wordt door de raad aangenomen. Het collega gaat akkoord en belooft Westbeach mee te nemen in het nieuwe beleid.
  • 2019: Westbeach dient een uitbreiding van de omgevingsvergunning in.
  • 2019 Deze omgevingsvergunning wordt niet in behandeling genomen, omdat er gegevens ontbreken.
  • 2019: Westbeach dient opnieuw de omgevingsvergunning in met alle gevraagde informatie.
  • 2019 Deze omgevingsvergunning wordt opnieuw niet in behandeling genomen, omdat er zogenaamd andere gegevens ontbreken waar eerder niet over gesproken werd.
  • 2019: Westbeach ontvangt diverse dwangsommen die momenteel bij de rechter worden aangevochten.
  • 2020: Westbeach dient opnieuw de omgevingsvergunning in na het uitvoeren van diverse verplichte onderzoeken door onafhankelijke bureaus’s. Uit deze onderzoeken blijkt dat Westbeach op geen enkele wijze de natuur, de omgeving, het milieu of de medemens aantast of nadelig beïnvloedt.
  • 2020: Het besluit op de omgevingsvergunning wordt met 6 weken uitgesteld wegens “bestuurlijke gevoeligheid”. De wethouder geeft aan niet op de hoogte te zijn van de lopende gang van zaken rondom Westbeach.
  • mei 2020: De omgevingsvergunning wordt afgewezen op basis van het beleidsplan uit 2010. De door de gemeente verplicht gestelde onderzoeken zijn in de besluitvorming niet meegenomen.

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.