Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Overwinning
Deze petitie is gesloten
Succes: Ransts gemeentebestuur adviseert positief!

Overwinning
Deze petitie is gesloten
50 Ondertekenaars

Peter J.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Gemeentebestuur Ranst: advies / Provinciebestuur beslist later
Goed nieuws: de gemeente Ranst, op wiens grondgebied de windmolens in Oelegem gepland zijn, gaf een positief advies aan de provincie. Het is nu aan de provincie om te beslissen.
Wij hopen dat ook het provinciebestuur ja zegt tegen de drie windmolens, rekening houdend met het draagvlak dat blijkt uit onze petitie en met het positief advies van de gemeente Ranst.
Het collegebesluit vermeldt, naast de bespreking van de talrijke bezwaren, ook het “positieve bezwaar” van onze petitie. Citaat: “Er werden gedurende dezelfde periode ook twee schrijvens, waarvan één petitielijst met 170 handtekeningen in het voordeel van deze aanvraag ingediend. De argumenten van de voorstanders zijn: de windmolens zorgen voor veel milieuvriendelijke energie en dienen het algemeen belang en welzijn; het algemeen belang en welzijn primeert op persoonlijke belangen: Het kan niet dat enkele honderden vinden dat ze uit persoonlijk belang, het algemeen belang en welzijn opzij schuiven.
Bedankt aan iedereen die onze petitie tekende!

Ecopower plant drie windmolens op de Water-link site langs het Albertkanaal, op de grens met Schilde. Het gemeentebestuur van Ranst, waarvan Oelegem een deelgemeente is, zal binnenkort een advies formuleren, later het is aan het provinciebestuur om te beslissen over de vergunning. Een actiecomité spoort omwonenden aan om bezwaren in te dienen.

Maar er zijn ook veel mensen vóór de komst van deze windmolens. Waarom?
  • Ze helpen het klimaat redden en zullen zorgen voor 15 miljoen kWh groene stroom en 6000 ton minder CO2 per jaar.
  • De Vlaamse normen qua geluid zijn streng, moderne molens zijn veel stiller, en ’s nachts moeten de molens trager draaien en zijn ze dus nog stiller.
  • Slagschaduw: hangt af van seizoen en uur; voor elke woning volgt de computer de minuten slagschaduw; na 30 minuten per dag en na 8 uur totaal op een jaar stopt de molen tot de zon voorbij is.
  • Er komt een dubbele bomenaanplant van bijna 5000 m² ter compensatie van bomen die in de weg staan.
  • Molens doden erg weinig vogels, vergeleken bij bv. katten of verkeer; en een aangrenzende pleisterplaats wordt aantrekkelijk aangelegd om vogels weg te lokken van bij de molens. Voor de vleermuizen staan de windmolens stil op bepaalde uren en periodes van het jaar.
Vind jij ook dat deze molens er moeten komen? Voeg je dan bij de vele voorstanders door de petitie te tekenen via je de knop hiernaast. De antwoorden worden tijdig aan de politici bezorgd!

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.