Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Financiële steun voor escaperooms

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Michel R. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Michel R.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Ministerie van Economische Zaken en Klimaat
Onze omzet is volledig stilgevallen en moeten zelfs mensen terugbetalen. Dit omdat escaperooms de veiligheid niet meer kunnen garanderen in verband met het COVID19- /coronavirus. We sluiten onze deuren en volgen hierbij de adviezen van het RIVM en de rijksoverheid op.

Escaperooms hebben niet een eigen SBI-code en hierdoor kunnen velen van ons geen aanspraak maken maken op een tegemoetkoming van de overheid. Ik weet nog dat de Kamer van Koophandel aan mij vroeg; "vallen jullie onder denksport?" Had ik nou maar direct volmondig ja gezegd. Dan had ik nu waarschijnlijk aanspraak gemaakt op tegemoetkoming. De beste meneer van de Kamer van Koophandel koos voor de mogelijkheid om te kijken wat zijn collega's hadden gedaan bij overige escaperooms. Inderdaad sommige hadden "denksport" maar de meeste vielen onder de categorie "93299 - Overige recreatie (rest)(geen jachthavens)". Ook ik kreeg vanaf dat moment deze categorie. Ik had op dat moment nooit gedacht dat dit zulke grote gevolgen kon hebben.

Ik wil namens mijzelf en vele mede escaperooms in Nederland de minister vragen om de categorie "93299 - Overige recreatie (rest)(geen jachthavens)" alsnog op te nemen in de tegemoetkoming.

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.