Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Kwijtschelding btw eerste kwartaal 2020 voor zzp'ers

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Said E. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Said E.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Overheid / Belastingdienst
Vanaf 1 april en uiterlijk voor 30 april moeten de meeste ondernemers in Nederland hun btw-aangifte betalen. Vanwege het coronavirus zijn er duizenden zzp'ers die thuiszitten zonder inkomsten en werk.

Het besluit bijstandsverlening zelfstandigen zal gelukkig versoepeld worden. Aan de uitvoering wordt momenteel nog gewerkt. Maar voordat deze ingaat, zijn we misschien alweer een maand verder en dan duurt de aanvraagprocedure ook weer maximaal 4 weken. Dus voor je een bijstandsuitkering hebt ontvangen als zzp'er, ben je zo weer 2 maanden verder.

De btw-aangifte moet gebeuren vanaf 1 april. Wij willen daarom een kwijtschelding van de omzetbelasting in het eerste kwartaal van 2020. Alle beetjes helpen op dit moment.

Teken en ondersteun deze petitie.

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.