Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Aan David Sassoli, President van het Europees Parlement

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Laure P. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Laure P.
heeft deze petitie aangemaakt voor
David Sassoli, Europees Parlement
Stop de slachtpartijen en verminkingen van jachthonden!
Samen vragen we het Europese Parlement om een wet aan te nemen die de jacht met windhonden en podenco’s tegengaat.

Marteling, verminking, mishandeling, levenslange ondervoeding … Dat is het trieste lot van jachthonden in Spanje. Ingezet bij de plezierjacht en daarna mishandeld en vermoord.

Spanje is het enige land in de Europese Unie waar de jacht met windhonden nog niet verboden is. Bij deze manier van jagen zonder geweer drijven de honden het wild niet op maar vangen ze het wild zelf en zijn zo het jachtinstrument.

Elk jaar worden 50 000 galgo’s en podenco’s uitgeroeid en in kaart gebracht. Voor deze jacht worden duizenden honden gedood, gemarteld en verminkt tijdens barbaarse rituelen, talloze honden worden op straat gezet. Deze honden hebben in Spanje geen enkele waarde en geen status. Aan het einde van het jachtseizoen worden de honden levend verbrand met benzine en gedwongen zuur te slikken. Gemarteld en vervolgens overgelaten aan hun verschrikkelijke lot in de natuur. Er zijn duizenden honden die deze gruweldaden overleven en doodsbang rondlopen. In Spanje is deze jacht een traditie en het martelen is er jammer genoeg ook een.

Volgens de jagers jaagt een uitgehongerde hond beter. De hond die minder goed jaagt wordt systematisch geslagen en wreed gestraft. Bij deze manier van jagen is het een kwestie van eer en als de eer van de jager wordt geschonden worden de honden wreed mishandeld. Aan het einde van het jachtseizoen is het een traditie om tijdens een bijeenkomst de honden te straffen.

Hetzelfde gebeurt bij wedstrijden met windhonden. Als een hond zijn baas teleurstelt moet hij de ergste martelingen ondergaan. Deze minder bekende gewoontes zijn helaas zeer reëel.

Hun gevangenschap is onder verschrikkelijke omstandigheden. Het fokken ook. Voor de mens zijn ze slechts een gebruiksvoorwerp. De jagers selecteren hun honden door ze achter een auto te slepen. De minder snelle honden worden verscheurd en raken dodelijk gewond.

Alle honden die gestraft worden en het overleven worden achtergelaten op stortplaatsen, langs de weg, soms zelfs met gebroken poten zodat ze de kans niet krijgen om hun beulen te volgen, wat de honden toch proberen te doen. Een trieste gehechtheid en betreurenswaardige trouw…

Asielen en andere opvangplaatsen in Spanje kunnen niet alle achtergelaten honden opvangen. Provinciale ambtenaren vangen ze om ze vervolgens direct te laten uitroeien. Deze massaexecuties door vergassing gebeuren in zeer slechte omstandigheden. De lijdensweg en sterven is lang en pijnlijk.
De Spaanse autoriteiten blijven laks. Veel politici accepteren deze vorm van jacht en zijn er vaak zelf ook bij betrokken. Helaas hebben deze beslissers veel macht waardoor het verbeteren van deze situatie onmogelijk is.

Verschillende organisaties doen hun best om de mentaliteit te veranderen en slagen erin om enkele honden te redden. U kunt ze helpen, alle hulp is welkom.

Samen kunnen we ingrijpen en de voorzitter van het Europees Parlement vragen om de jacht met windhonden en podenco’s te verbieden door middel van wetgeving. We vragen het parlement ook om Spanje te dwingen een wet aan te nemen voor dierenbescherming.

Laten we met veel mensen deze petitie tekenen om druk uit te oefenen op Martin Schulz, de voorzitter van het Europees Parlement. Deel deze petitie zo veel mogelijk om de wetgeving te veranderen en de gruwelijke mishandelingen tegen te gaan. Neem contact op met uw lokale pers, verspreid de petitie en deel deze zoveel mogelijk op uw sociale netwerk.

Samen kunnen wij een einde maken aan de hel waar deze dieren in leven! Uw handtekening is genoeg. Dank u wel.

Français : https://secure.avaaz.org/fr/petition/A_Martin_Schulz_President_du_Parlement_Europeen_Espagne_linterdiction_de_la_chasse_avec_levriers_et_podencos/?launch
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.