Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Aan de heer Daniël Termont, burgemeester van Gent: Red de begijnen van verkleining!

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Debby V. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Debby V.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Aan de heer Daniël Termont, burgemeester van Gent.
Ter eerbetoon en genegen respect voor het begijnenerfgoed&colon 800 jaar lang droegen de vrouwen een unieke levensstijl uit waarbij ze de oudste mystieke teksten in de volkstaal op hun naam hebben. Laat het woord 'begijntje' veranderen naar 'begijn' in de begeleidende tekst op het straatnaambord van Marcella Van Hoecke. 'Begijntje' getuigt van paternalistisch denigrerend, verkleinend en betuttelend taalgebruik, geen recht doende aan het erfgoed dat de begijnen hebben neergezet in de Europese geschiedenis. Bovendien zijn dertien begijnhoven UNESCO&dashWerelderfgoed, waarvan twee te Gent&colon het Sint&dashElisabeth begijnhof te Sint&dashAmandsberg en het Onze Vrouwe 'Ter Hoye' te Gent.
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.