Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Minister Schauvliege: Eiken staan in de weg langs de N8 te Kluisbergen? Laten wij toe dat ze gekapt worden of niet?

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Thijs L. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Thijs L.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Minister Schauvliege
Wat lezen we vandaag in de krant&quest
Eigenaars klagen over zonnepanelen die niets meer opbrengen, vallende bladeren en eikels op het gazon en deze statige 'buren' zijn de schuldigen
http&colon//m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171029_03159051

Deze 'statige' buren, nl. 60 jaar oude eiken, zouden overlast veroorzaken en daarom wordt een petitie gestart. Hierbij worden alle bewoners langs het betreffende traject aangeschreven, om zo hun toekomstige aanvraag tot kapping kracht bij te zetten. Indien ze hier hun gelijk krijgen, dan kan het wel eens gaan om een paar honderd exemplaren. “ Eiken horen thuis in een bos, niet langs de openbare weg en niet voor onze woningen ”, klinkt het.

Overlast&quest Eiken laten bladeren en eikels vallen, de normaalste zaak van de wereld, want dat is wat ze altijd doen. Dat ze daardoor op een gazon terechtkomen of al eens een dakgoot verstopt geraakt, dat klopt inderdaad. Maar om deze redenen een kapvergunning aanvragen is er toch wat over, niet&quest Zijn er geen andere oplossingen&quest

Minder opbrengst van zonnepanelen vanaf september&quest Is dit niet het moment dat ze hun bladeren laten vallen en daardoor net meer licht doorlaten&quest En aangezien het hier gaat om eiken, gekend om hun trage groeikracht, zullen ze ook wel al zo groot geweest zijn bij het plaatsen van de panelen.

Uit het artikel blijkt duidelijk dat de kapping aangevraagd wordt om persoonlijke redenen. Niet omwille van een nieuwe riolering&excl Niet omwille van ziekte en daardoor afbrekende zware takken. Niet omwille van openbaar nut&excl En dit in tijden waar BOMEN en BOSSEN hot topic zijn.

Laten wij dit zomaar gebeuren&quest Of niet&quest Daarom lanceren wij deze tegenpetitie en hopen hierbij op jullie massale steun te mogen rekenen.
Tekenen aub. De bomen danken jullie.

Namens Natuurpunt/MOW Kluisbergen

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.