‘s Werelds grootste en meest efficiënte campagne-netwerk voor verandering

Mvr. Cecilia Yuste Rojas, ambassadeur van het Koninkrijk Spanje in Brussel: Eerbiedig de democratie in Catalonië

Deze petitie is in afwachting van goedkeuring door de Avaaz-gemeenschap

Waarom dit belangrijk is

Spanje heeft bij de terugkeer naar de democratie in 1976 onder meer de verdragen geratificeerd die het recht op zelfbeschikking der volkeren erkennen in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens zoals goedgekeurd door de Verenigde Naties. Die ratificatie was nodig om deel uit te kunnen maken van de EU en andere internationale instellingen.

Het Catalaanse volk als soevereine politieke eenheid dat als zodanig zijn zelfbeschikkingsrecht vrij en democratisch kan uitoefenen met het Catalaans parlement als zijn vertegenwoordiger wenst zijn inwoners op 1 oktober 2017 in een zelfbeschikkingsreferendum de keuze te laten onder welke staatsvorm zij in de toekomst willen leven. Dat is een fundamenteel en onvervreemdbaar recht van het Catalaanse volk. Aangezien alle mogelijkheden om tot een dialoog te komen met de Spaanse staat blijkbaar uitgeput zijn, verzoeken wij u onze bekommernis over te brengen aan uw regering om de democratie in Catalonië haar werk te laten doen.

Gepost juli 6, 2017
Dit als ongepast melden