Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Oké
Tweede Kamer: Wetswijziging! Een DIER is geen ding en verdient RESPECT en BESCHERMING!

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door J S. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
J S.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Tweede Kamer
Dieren hebben het erg zwaar te verduren. Ze worden verwaarloosd, verminkt, misbruikt en uitgebuit. Denk hierbij aan paarden verminken, katten opblazen met vuurwerk, honden overgoten met kokend water, broodfok en nog veel en veel meer! De mensen die dit leed veroorzaken, komen er vaak mee weg. De straffen die voor het toetakelen of verwaarlozen van een dier staan zijn zo laag, dat de daders zich er niks van aantrekken en hun praktijken blijven uitoefenen. Dit moet dringend veranderen door middel van zeer hoge geldboetes en celstraffen.

De politie en dierenpolitie moet veel sneller mogen ingrijpen, nu duurt het vaak al weken voordat men gaat kijken en krijgt de mishandelaar hooguit een waarschuwing. De dieren zijn al op sterven na dood voordat er eindelijk ingegrepen mag worden.

Ook het geweld wat door de politie tegen de dieren gebruikt wordt, moet worden aangepakt en worden voorkomen. Door middel van voorlichtingsprogramma's en trainingen hoe om te gaan met dieren. In de laatste 2 maanden is er door de politie 3 keer geschoten op honden, waarvan 2 keer met dodelijke afloop. Dit is voornamelijk te wijten aan angst en onwetendheid van bepaalde rassen.

Help mee dit zinloos geweld te stoppen en wees een stem voor onze dieren!!!!!!

De petitie wordt aangeboden als er 40.000 Nederlandse handtekeningen zijn.

Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.