Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
‘s Werelds grootste en meest efficiënte campagne-netwerk voor verandering

St-Veroonmars van Lembeek gaat voor cultureel erfgoed. Steun ons dit historisch en uniek evenement te beschermen.

Deze petitie is in afwachting van goedkeuring door de Avaaz-gemeenschap

Waarom dit belangrijk is

Uniek in Vlaanderen!

Om de eeuwenoude Sint‐Veroonsmars uit Lembeek officieel te beschermen en te laten erkennen als Vlaams immaterieel Cultureel erfgoed. De Lembeekse parochie en verscheidene verenigingen, De kasdragers, de Kon. Carabiniers, de Kon. Etat‐Major en de Kon. Soldatenclub Congo, proberen dit mogelijk te maken, zodoende onze volgende generatie nog steeds kan genieten van deze unieke optocht uit de 16e eeuw en vroeger, het historisch belang van de St‐Veroonmars en hoe dit volksgebruik wordt gedragen door de Lembeekse gemeenschap. De Sint‐Veroonmars gaat in Lembeek elk jaar uit op paasmaandag en is meer dan 700 jaar oud.

We zijn al ver gevorderd is ons werk om dit te realiseren maar kunnen niet zonder uw steun. Stuur de petitie rond zodoende dit uniek geheel kan blijven bestaan voor veel meer generaties.

Dank u voor jullie steun!

Gepost februari 26, 2018
Dit als ongepast melden