‘s Werelds grootste en meest efficiënte campagne-netwerk voor verandering

Een afbeelding kiezen

Gebruik foto’s om je boodschap over te brengen

De juiste foto vat je hele verhaal in één beeld. Het beeld van je campagne kan deze tot leven brengen door de aandacht van mensen te trekken en deze ertoe te brengen om te handelen. Op basis van honderden voorbeelden en testen hebben we hier de meest voorkomende karakteristieken van de beelden van succesvolle campagnes samengevat:

1. MAAK JE VERHAAL MENSELIJK EN PERSOONLIJK

De details van de economische crisis in Europa worden al snel technisch en verwarrend, en het gesprek over bijvoorbeeld een demonstratie kan al snel de boodschap waarvoor men in eerste instantie kwam demonstreren, overschaduwen. Door te focussen op het meisje, concentreert dit beeld de aandacht van de kijker op de essentie - de gevolgen van de economische beslissingen op haar toekomst en dromen.

2. VAT HET CENTRALE IDEE VAN DE CAMPAGNE SAMEN IN ĖĖN BEELD

De kwetsbaarheid van kinderen, de zinloosheid en achterlijkheid van het leed dat aangedaan wordt door clusterbommen staat centraal in deze campagne - en dat wordt allemaal in één beeld gevat.

3. TOON DE SCHAAL VAN HET PROBLEEM

Wow! Die bomen zijn gigantisch en er zijn er zo veel gekapt! Dit beeld brengt de enorme omvang van de vernietiging van de natuur in Brazilië in beeld en maakt van iets dat zich ver van ons bed afspeelt - de vernietiging van het Amazone regenwoud - iets heel concreets (en daarmee iets waar je na dit beeld gezien te hebben iets aan wilt doen!)

4. BRENG JE DOELWIT IN BEELD

Door de persoon waar je verandering van verwacht prominent in beeld te brengen, zorg je ervoor dat hij of zij zich direct aangesproken voelt - niemand ziet zichzelf graag in het openbaar in een negatief daglicht geplaatst.

5. MAAK HET VISUEEL AANTREKKELIJK

De kleuren en het licht van deze foto zijn fascinerend - de menigte mensen met rood, oranje en geel wekt respect op en straalt kracht en warmte uit.

6. LAAT CONTRASTEN ZIEN

Dit ziet er simpelweg verkeerd uit - oproerpolitieagenten in vol ornaat die vrouwen, kinderen, en een naakte baby weg duwen. Het contrast tussen de twee groepen is volledig absurd en het geeft de onrechtvaardigheid en ongelijkheid van de situatie sterk weer.

7. “RE-BRANDING”

Neem een ​​symbool dat iedereen herkent en pas het aan je campagne aan.

8. GEWELDDADIGE BEELDEN ZIJN NIET PER SE DE BESTE

Alhoewel ze een krachtige emotionele gehalte hebben, kunnen gruwelijke foto's mensen van de petitie afleiden of ervoor zorgen dat zij zich van je pagina afkeren. Deze foto van majestueuze olifanten hebben een anti-stroperij petitie meer geholpen dan dat van een bloedige, vermoorde olifant.