Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het

Help

Een afbeelding kiezen

Gebruik foto’s om je boodschap over te brengen

De juiste foto geeft je hele verhaal weer in één beeld. Het beeld van je campagne kan ze tot leven brengen, de aandacht trekken en mensen ertoe brengen om te handelen. Op basis van honderden voorbeelden en tests hebben we hier de meest voorkomende karakteristieken van de beelden van succesvolle campagnes samengevat:

1. MAAK JE VERHAAL MENSELIJK EN PERSOONLIJK

De details van de economische crisis in Europa worden al snel technisch en verwarrend. Het gesprek over bijvoorbeeld een demonstratie kan al snel de boodschap overschaduwen waarvoor men in eerste instantie kwam demonstreren. Door te focussen op het meisje, vestigt dit beeld de aandacht van de kijker op de essentie -- de gevolgen van de economische beslissingen op haar toekomst en dromen.

2. VAT HET CENTRALE IDEE VAN DE CAMPAGNE SAMEN IN ĖĖN BEELD

De kwetsbaarheid van kinderen, de zinloosheid en achterhaalde aard van het leed dat veroorzaakt wordt door clusterbommen staat centraal in deze campagne -- en dat wordt allemaal in één beeld gevat.

3. TOON DE SCHAAL VAN HET PROBLEEM

Wow! Die bomen zijn gigantisch en zijn in groten getale gekapt! Dit beeld brengt de enorme omvang van de vernietiging van de natuur in Brazilië in beeld en maakt iets dat zich ver van ons bed afspeelt -- de vernietiging van het Amazonewoud -- heel concreet (en iets dat je wil tegenhouden!).

4. BRENG JE DOELPERSOON IN BEELD

Door de persoon waar je verandering van verwacht prominent in beeld te brengen, zorg je ervoor dat die zich direct aangesproken voelt -- niemand wordt graag in het openbaar in een negatief daglicht geplaatst.

5. MAAK HET VISUEEL AANTREKKELIJK

De kleuren en het licht van deze foto zijn fascinerend -- de menigte mensen in rood, oranje en geel wekt respect op en straalt kracht en warmte uit.

6. LAAT CONTRASTEN ZIEN

Dit ziet er simpelweg verkeerd uit -- agenten van de oproerpolitie in vol ornaat die vrouwen, kinderen en een naakte baby duwen. Het contrast tussen de twee groepen is volledig absurd en geeft niet alleen de onrechtvaardigheid van de situatie sterk weer, maar ook de discrepantie tussen betogers en de reactie van de overheid.

7. “RE-BRANDING”

Neem een symbool dat iedereen herkent en pas het aan je campagne aan.

8. GEWELDDADIGE BEELDEN ZIJN NIET PER SE DE BESTE

Hoewel ze een krachtig emotioneel gehalte hebben, kunnen gruwelijke foto's mensen van de petitie afleiden of ervoor zorgen dat ze je pagina verlaten. Deze foto van majestueuze olifanten heeft een petitie tegen stroperij meer geholpen dan het beeld van een bebloede, vermoorde olifant.