Door verder te gaan accepteer je het privacybeleid van Avaaz. Hierin leggen we uit hoe we je gegevens beschermen en gebruiken.
Ik snap het
Stop "Pay to Fly"

1 hebben getekend. Op naar de
50 Ondertekenaars

Sluit

Je handtekening bevestigen

Avaaz.org beschermt je privacy en houdt je op de hoogte van deze en andere campagnes.
Deze petitie is gecreëerd door Cockpit S. en geeft niet per se de standpunten van de Avaaz-gemeenschap weer.
Cockpit S.
heeft deze petitie aangemaakt voor
Commission Européenne // European Commission
** Follow the campaign at
https://www.facebook.com/stop.paytofly **

Geachte leden van de Europese Commissie,

Graag willen wij als professionele piloten uw aandacht vragen voor een praktijk in de luchtvaart die bestaat uit verkoop van vlieguren door luchtvaartmaatschappijen en bemiddelaars aan verkeersvliegers. Het is een slechte zaak dat gebrevetteerde piloten enorme bedragen moeten neertellen om vlieguren te maken terwijl ze passagiers vervoeren en ook de verantwoordelijkheid voor hen dragen.

Passagiers die een vliegticket gekocht hebben, moeten ervan uit kunnen gaan dat ze vervoerd worden door piloten die in loondienst zijn van een luchtvaartmaatschappij. Dit is echter niet altijd het geval, want tegenwoordig zijn er piloten in de Europese Unie die maar liefst zestigduizend euro (€ 60.000) betalen voor 500 vlieguren aan boord van een lijntoestel met 150 passagiers aan boord.

Deze praktijk waarbij verkeersvliegers moeten betalen voor hun uren, ook wel “pay-to-fly” genoemd, roept ook vragen op over hun aansprakelijkheid. Normaliter worden piloten betaald voor hun werk, waarbij ze verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van de passagiers en het efficiënte verloop van de vlucht. Wanneer de geldstroom wordt omgekeerd, worden luchtvaartmaatschappijen dienstverleners; ze verkopen immers vlieguren aan piloten. Dit is van invloed op de aansprakelijkheidspositie van de piloot, wat weer impliciete gevolgen heeft voor de vliegveiligheid.

In de Verenigde Staten heeft de Federal Aviation Agency (FAA) onlangs door middel van nieuwe regelgeving een einde gemaakt aan deze “pay-to-fly” praktijken. Toch belet dit bedrijven als EagleJet (bemiddelaar in de Amerikaanse staat Florida) niet om verkeersvliegers “te verkopen” aan luchtvaartmaatschappijen die actief zijn in Europa, zoals Astraeus Airline, Wizzair en Strategic Airline.

Luchtvaartmaatschappijen die gebruik maken van de diensten van dit bedrijf lijken er onder het mom van “zo doen ze ervaring op” geen moeite mee te hebben om vlieguren aan hun piloten te verkopen. Toch is dit niet anders dan een slecht excuus om hun operationele kosten te verlagen door niet langer te investeren in copiloten, die overigens een Europees brevet hebben en voldoen aan de Joint Airworthiness Requirements (JAR).

Duizenden gekwalificeerde en werkloze Europese verkeersvliegers kunnen geen baan vinden, deels omdat sommige luchtvaartmaatschappijen uit pure hebzucht alleen piloten kiezen die betalen om te mogen werken. Als we dit misbruik blijven tolereren, komen de arbeidsvoorwaarden voor piloten ernstig onder druk te staan, hetgeen de veiligheid in gevaar brengt en het einde van ons beroep inluidt. In het belang van de Europese burgers, vliegtuigpassagiers en verkeersvliegers die gebruik maken van het Europese luchtruim, moet er derhalve een einde komen aan pay-to-fly-praktijken.

Als verkeersvliegers verzoeken wij de Europese Commissie een wetsvoorstel in te dienen dat commerciële luchtvaartmaatschappijen en bemiddelaars verbiedt om vlieguren aan verkeersvliegers te verkopen. Mocht ons verzoek gezien de verschillende nationale implicaties te ambitieus zijn, dan willen wij dat luchtvaartmaatschappijen deze pay-to-fly praktijken duidelijk kenbaar maken zodat hun passagiers weten dat deze bedrijven vlieguren aan hun piloten verkopen.We hopen dat deze petitie uw aandacht trekt en voor de commissie aanleiding zal zijn om adequate maatregelen te nemen.

Hoogachtend,

Professionele verkeersvliegers met steun van SNPL France ALPA
Gepost (Laatst bijgewerkt )
Dit als ongepast melden
Er is een fout opgetreden bij het uploaden van jouw bestanden en/of verslag.